Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1143588
så nu är jag in e på denna del igen, har blrjat köpa på mig massa saker. vad händer om man bara kopplar bort hela sirenen. slipper jag larm service erfodras i displayen eller måste jag ta ner sirenen och ut med batteriet och tillbaka med sirenen för att lösa den felkoden i displayen ? nån som vet vad delen heter till v70 04a ? tänkte börja googla runt om man eventuellt kan hitta en som funkar så det bara är att byta ut.
av andersuw
#1144184
Exakt var säger bildelsbasen att alla sirener passar alla bilar inom årsmodellintervallet 00-07? Har du någon länk? Kan inte påminna mig att jag någonsin sett att bildelsbasen uttalar sig om sådana saker.
#1144192
Nej nej herregud kontaktade några försäljare därigenom jag sa fel förlåt hoppas du ursäktar mig jätte hemskt :oops: men hir som alla säger samma sak att det ska passa. Kan det verkligen stämma ? Om vi glömmer det andra
av andersuw
#1144207
OK. Inga problem. De försäljare du talat med verkar ha rätt. Jag hittar inget annat artikelnummer för larmsiren till V70N än det du angav. Med tanke på att reservbatteriet i sirenen inte verkar hålla hur länge som helst förefaller det klokt att ta en från en så ny bil som möjligt.
Användarvisningsbild
av wissel
#1144395
VolvoFrälst00 skrev:Nej nej herregud kontaktade några försäljare därigenom jag sa fel förlåt hoppas du ursäktar mig jätte hemskt :oops: men hir som alla säger samma sak att det ska passa. Kan det verkligen stämma ? Om vi glömmer det andra
Jag har blandat hej vilt mellan olika sirener, typ mitt originalXC90 sitter nu i svågerns V70 2005, mitt V70 01 sitter nu i min XC90 osv...
alla har funkat utan krusiduller....
av jimjim
#1233513
VolvoFrälst00 skrev:Jasså. Om kretskortet är ok så räcker det med att ta bort b u batteri ? Försvinner meddelandet då från bilens start.
Så det är bara att öppna sirenen och klippa sladdarna till b u batteriet? Och sedan återmontera sirenen igen?

Hur lossar msn enklast sirenen som sitter monterad med ” envägsskruv”?
Var köper man de ”pop nitar” i plast som krävs till skärmen vid framhjulet?
Användarvisningsbild
av iRunfast
#1375350
Sitter sirenen alltid ovanför höger framhjul oavsett vilken sida ratten sitter på?
Jag har felmeddelandet i fråga men bilen tjuvlarmar inte (än iallafall) och allt funkar bortsett felmeddelandet. Men kanske lika bra att fixa skiten, verkar ju inte vara rocketscience precis. Men återmontering av innerskärmen med buntband, varför gjorde han så i videon, hörde inte vad han sa?
av MickeM
#1375375
Popnitar med svart plast finns på Biltema.
Funkar utmärkt.

Att ta bort batteriet är för att inte MER batterigoja ska läcka ner på kretskortet.
Utföres främst i förebyggande.
Är kortet skadat är det paj, med eller utan batteriet.
Man kan däremot ta ner sirenen, ta BORT batteriet, och noggrant och försiktigt göra rent kretskortet. "Gojan" leder nog ström och orsakar problem, även om inget nödvändigtvis är sönder.
(Ännu)
(Batteriet måste BORT. Inte bara kopplas ur)

Ha bilen strömlös när sirenen är borta.
Eller om man byter till annan.
Då fattar inte bilen att den varit väck alls.

Jag tror många gör (ev) felet att byta till annan Sirén medan bilen är "vaken". Då kan det nog bli konfigureringsfel. Kanske även om man tillfälligt tar bort orginalet med vaket CAN. Men detta är gissning.
Användarvisningsbild
av iRunfast
#1379746
Vet du möjligen vilken storlek på popnitar (plast) som är lämpliga?
Biltema har bl a art nr Art. 12-920
Av aluminium. Med plasthuvud. För nitning av plastdetaljer. Diameter: 4,5 mm. Längd: 55,2 mm. Diameter, huvud: 12 mm.
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]