Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av VolvoFrälst00
#1106637
hej, finns det någon vänlig själ i närheten av stockholm/farsta som har tillgång till vida manicken och koppla ur larmet, centrallåset vill jag ska fungera med larmet skiter jag i. någon vänlig själ ? antar att det är backup batteri som behöver bytas ut igentligen.
Användarvisningsbild
av wissel
#1106699
Vad jag vet så kan man inte "inaktivera" larmet, det är programvara som måste
ändras och det kan endast de som är anslutna till volvoservrarna.
Men vad är det som gör att du vill ta bort larmet, falsklarm o oljud??
Om du drar säkringen till sirenen blir det ju tyst o fint, men du får meddelandet "Larmsystem......"
Om du använder nyckel så låser sig samtliga dörrar via centrallåset men du vill använda fjärrdosan?
Om du kan demontera sirenen och helt enkelt koppla bort B U batteriet så slipper du "gnället" vid varje start och
larmet funkar perfekt, jag gjorde detta på min bil för ett år sedan och det funkar klockrent. Sirenen funkar osv.
Finns trådar om detta och hur du demonterar och sågar isär sirenen, 1-2 timmars jobb sammanlagt och du får en siren
som funkar bilens livslängd. Men du kanske skall kolla att det är felkod på just sirenen. Bor i Hökis o kan hjälpa dig med det.
#1106833
ärlgt talat, den ljuder inget, endast när jag startar bilen som jag får felkod rullande i display, larmservice erfodras. vid nått tillfälle har det stått larm utlöst men ej hört nått tryckte på unlock och starta bilen. ogillar felkoder så vill mest bli av med den, larmet struntar jag i. såg ditt noägg lite sent, skulle gärna vilja träffas när du har tid :D
av Ceska
#1106943
Förmodligen syran som har läck från batterie har föstört kretskortet i sirenen och därför får du felkod i displayen, som går att kvitera bort, åtminstone till nästa gång man låser med fjärrdosan. Har provat att koppla bort batterie men som sagt det är kretskorten som spökar, provade skaffa andra sirener men dem var lika kasa som min-förstörda kretskort så jag gav upp hopet att hitta shyst begagnad.
av Ceska
#1107362
Visst går det att köpa en ny siren, men den är inte biligt, skulle tippa på ett par tusen, så att få bort meddelande från dispayen och få ljud i sirenen tycker jag är inte värt dem pengar.
av Ceska
#1107417
Kan du länka kretskorten? Finns väl 3 alternativ: kommer att funka rakt av, kommer behövas att giftas in eller kommer inte att funka alls, men om det är biligt så kan prova.
av svda
#1107433
Här finns en beskrivning av hur man fixar detta problem. Tar man tag i det när det börjar strula brukar det gå att rädda kretskortet.


- Använd en bågfil istället för den Dremel som nämns.
- Strunta i att sätta i ett nytt batteri, ta bara bort det gamla och gör rent. Larmet kommer funka alldeles utmärkt utan batteri och hålla bilen ut.
- wissel har skrivit en detaljerad guide hur man fixar detta problem.
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsä[…]

Vadå nyare? Ersättningsmodell eller m[…]

"Bara" bytt batteri 4 gånger... O[…]

Stigande tomgång.

Vilken motor? Årsmodell? Felkoder? Lysande m[…]