Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
#1049679
När ja servade C30n som hade RICA installerat bytte ja bara till original.
Var det så att någon motorstyrningsenhet hade blivit uppdaterad skulle det inte gå att lägga in trimmet igen. Då kontaktar man bara RICA så man kan göra en ny avläsning med trimmdosan och sedan skickade man informationen till RICA. Efter en stund får man tillbaka en anpassad mjukvara med de senaste uppdateringarna som Volvo gjorde.

Det är väl rätt bra? Vi körde i två år med RICA. Original 150/350 RICA 201/451. Den D3:an gick kanonbra! Bilen var inte ens ett år när den trimmades. Upptäckte vibrationer i framskivorna en dag när ja körde lite hårt. Fick nya på garantin.
Användarvisningsbild
av fadern
#1181541
Nu har bilen fått polestar. Jag hade en changedetector på polestarsidan så att jag skulle få en notis om kampanjer.
Jag har inte kört jättemycket efter trimningen men jag tycker nog att den är lite piggare och växlar lite mjukare. Det där med växlingen kan ju vara placebo. Jag vet inte om trimningen gör något med hur den växlar.

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
#1181656
Är mer nyfiken på det du kallar changedetector. Är det något allmäntillgängligt eller något du kodat själv? Låter som något jag funderat på och tyckt mig behöva flera gånger förut :O

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]