Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fadern
#1046365
Hej,

Jag funderar på att flasha min XC90 D5 my13 till polestar men är det värt pengarn? Det är ju inte så många extra HP.
Har någon nå erfarenhet att dela?
#1046588
DayCore skrev:Jag är nöjd iaf. Gjorde på min MY12 i december. Men visst, det blir ingen räser men man känner skillnad.
Men varför betala du 9200:- för 11hk och en dekal när du kunnat betala 7900:- å fått 36hk???
Användarvisningsbild
av ER
#1046605
Varför betala för att göra bilen 100% olaglig samt att det sänker värdet på bilen mer än vad man betalt för fultrimmet?
Polestar som regbesiktats gör att värdet är oförändrat från original trotts trimmet, DET är ju i kombination med vridmomentet man kör polestar, inte effekten i sig som Polestar anger i underkant på och av anledning alltid lägger sig på bruksnivå som är säker i alla lägen och ingen kan motorn och vad den håller för bättre än just volvo själva.
Man avstår oftast att ens vara spekulant på fultrimmad bil/ ej fabriksunderstödd trimming liksom ej regagd bil med polestar just för man vet ju inte hur misshandlad den är när ägaren slarvar med regbesiktningen och kör fultrim just pga effekten för prislappen.
Användarvisningsbild
av daSea
#1046641
Håller med förgående talare (skrivare) till fullo... Polestar erbjuder inte mest hk eller Nm för pengarna, men de erbjuder ett helt lagligt alternativ om du tar det lilla intyget du får efter utförd optimering och reg.besiktigar bilen... som då får den nya effekten inskriven i reg.beviset och är 100% laglig med fulla garantier och oförändrad skatt, försäkring m.m. Någon racer blir aldrig en XC90 ändå...

Ja killar och tjejer. Då behöver jag br[…]

Golv v90

Baserat på vad du beskrivit hade jag i din s[…]

Passar dessa fälgar

De passar och har sett flertalet S/V60 Cross Count[…]

Bilen klagar hela tiden på låg batt[…]