Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av IceAck
#1013282
Köpte mina LED begagnade men enligt uppgift är det dessa:
http://www.humanhabit.se/se/ledkit/led- ... -pack.html
Stämmer med utseendet och det fungerar okej för mig. Lyser inte lika långt som med halogen men däremot ett bredare ljus.
Bilen är en V70II med H9-sockel så jag kan inte garantera att det blir likadant ljus på en S60/V70N med H7-sockel och annan utformning på reflektorn.
Användarvisningsbild
av Mysko
#1166237
snoddasD5 skrev:Du skrev nog lite fel du menar 3st 2st sätter man inte det ser förjävligt ut.
haha jag och en polare hade den diskussionen för nån vecka sedan.... Är ju norrlänning och _alla_ har ju extraljus här, för 15 -20 år sen var det 2 eller 4 som gällde, då monterade som på en rallybil om det var 4. Nu tycker vi 2 ser fult ut, 3 ska det vara.

3 såg fult ut då, bakrutejalusi var snyggt, gummi vinge var tufft :) Osv

Men nått jag tänkt på, rullar en del bilar här (s80 s60) med 4 stora nbb i bredd, det måste täcka bilens helljus? Då blir man bländad av reflektionerna i kåpan? iofs matt svarta, men en del av ljust måste komma tillbaka. Och om det snöar, då vill man ju slå av extraljusen, Och då måste dom skugga orginalljuset eller? Aldrig åkt i nån så vet inte
Användarvisningsbild
av Mysko
#1166242
SBergdahl skrev:Går ju att ta ur bilens lampor. Gjorde jag när jag hade hade 3x55w xenon fram. De gjorde ändå ingen skillnad.
Men om du vill slå av extraljusen då, vid snöfall? har 3x70w xenon och lovar att jag vill ha bra heljus när jag släcker dom
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1166283
Mysko skrev:
SBergdahl skrev:Går ju att ta ur bilens lampor. Gjorde jag när jag hade hade 3x55w xenon fram. De gjorde ändå ingen skillnad.
Men om du vill slå av extraljusen då, vid snöfall? har 3x70w xenon och lovar att jag vill ha bra heljus när jag släcker dom
Hade inte en installation som medgav det.
Användarvisningsbild
av Mysko
#1169174
SBergdahl skrev:Nej men fyra i bredd bör skugga.
Ja det är det jag tycker, borde bli en konstig ljusbild

Är ovanligt med ljuddämpning i 17" […]

Bakfjädrar.

Ja du, det är inte lätt att veta nä[…]

Om det tagit tio år innan det finns för[…]

Leasing bildäck

Hej, Jag och min sambo har leasat bil och lä[…]