Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av naf45
#865332
nybliven "lycklig" v70ägare ! service gjord innan jag köpte bilen på en mindre verkstad men det är stämplat i serviceboken. De kunde inte släcka servicelampan . Har nu kört 200 mil och servicelampan som blinkade med en gul varningstriangel,har börjat lysa rött och jag får meddelande om att motorn har reducerad effekt. Tacksam om någon känner igen detta ! Försökt att släcka med trippknappen men inte funkat
Användarvisningsbild
av taxi
#865346
Du är i fel kategori, men det låter som att du har värre problem än servicelampa. Be en moderator flytta tråden så får du nog bättre hjälp.
Användarvisningsbild
av Nexus
#865392
Flyttar till RÄTT avdelning Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
#865403
Du måste skriva lite mer om bilen såsom motor (bensin, diesel, bi-fuel) miltal mm om du ska få hjälp. Har du köpt bilen på firma så ska du åka tillbaka med den så ska de fixa den. I annat fall och beroende på hur mycket flis du har så skulle jag be någon här på forumet att läsa ut felkoder eller åka till verkstad. I din bil skall det stå i displayen Dags för service om den skall servas. Återställning kan du göra själv om du söker här på forumet.
av naf45
#865483
det är en bensinmotor och servicen gjordes vid 16000 mil. Har köpt bilen privat så jag har ingen att gå tillbaka till
av svda
#865513
Testa igen: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 57&t=46787

Har själv en V70-05 bensin och har aldrig haft problem med att återställa servicemeddelandet, så det skall gå.
Jag har aldrig hört att servicemeddelandet skulle leda till reducerade effekten, så det kanske kan vara något mer som spökar.

Om det inte funkar, låt bilen stå 10 min med avslagen tändning. Lyft av minusanslutningen på batteriet i 10 min. Koppla på batteriet igen och testa därefter att återställa servicemeddelandet.
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
#865669
16000 milaservice innebär ju kamremsbyte. Är inte så att den hamnat någon kugge fel kanske? Turbo eller sugis? Du måste läsa av felkoder.
av naf45
#865775
Tack för tipset att koppla ur batteriet 10 minuter. Nu blev jag av med den röda varningstriangeln men inte den gula. Bytte halvljuslampa idag,tack för tipsen med liten spegel och ta bort plasthöljet (höger lampa).Det sparade mig säkert många "hårda ord" och gjorde att jag inte började längta efter min gamla 740 med hängande innertak.

Ser ut att komma från det lilla hålet […]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel ti[…]

Yttertemperatur mätare

Appen går inte på bilens temperatur ut[…]

Brainys V60

Toppen, tack! Just nu är tanken bilbyte till[…]