Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#841619
Verkar inte sitta några skruvar där. Och det är ju hopplöst att komma åt clipsen bakifrån för plåten är ju i vägen!
De sprängskisserna jag hittar säger mig inte så mycket heller :???:
Bild
Bild

Edit: Okej det verkar som att man ska få bort styrpinnen i mitten av luckan och sedan skjuta hela panelen åt höger. Men styrpinnen går ju inte få bort, jag skruvat, dragit i den, tryckt på den, provat vrida den 90° åt gången och dra/trycka för att se om det är något sådant fäste.
Bilagor
baklucka1.jpg
baklucka1.jpg (229.87 KiB) Visad 960 gånger
av S6024t
#841929
ok,då hade jag fel,varför ska biltillverkarna krångla till allt för..Ps,varför ska du ha bort bakstycket? Kan höra med en som jobbar på volvo i örebro om han vet hur kåpan är fäst..
#841981
Var ganska lätt när man fattade hur man skulle göra, men med plastclips är det svårt att inte bryta av något.
Jag har en vinge vars hål är lite dumma, så jag ska borra nya och tänkte att det blir lättare att bara jobba med panelen när man ska få hålen i panelen och vingen jämna.
av Ägget
#1545442
Någon som har original nummer till dom svarta clipsen som håller fast dekorlisten, har åkt runt nu med en som håller fast den i 1 månad och letat över land o rike för o hitta dom så jag kan byta dom
Bakfjädrar.

Kolla Skandix i Tyskland också, sök p&a[…]

Börja med att plocka loss tryckgivaren nä[…]

Ser ut att komma från det lilla hålet […]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel ti[…]