Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rickard Lundell
som rubriken antyder så drar det kallt om knäna i min v70n -01, det drar runt rattstången och det är ju iriterande när det är bra värme för övrigt.
har provat att ekonomilaga det med en tvättsvamp o det blev ju bättre men det känns fattigt att ha en svamp som tätning i en relatift modern bil.
undrar nu om det är fler som har samma problem och om det möjligen saknas nåt runt rattstången, har för mig att det satt nåt där på s80in jag hade innan
av matte75
Finns en servicesats artnummer 30730566 som man enligt Volvos servicebulletiner ska sättas dit för att täta runt rattstången.
av Fred
Really?! :o Det var intressant...vet du om det går att hitta information om detta någonstans på nätet?

Mvh
/Fred
Användarvisningsbild
av CarMan
vilken info vill du ha, det är lite skumbitar med självhäftande tapa på
av Rickard Lundell
ja där ser man då blir det en tur till volvo nån dag, man kan ju fortsätta med tvättsvampen men erfarenheten säger mig att det oftast är enklare med nåt somtillverkaren har gort. tack tack
av Fred
Rickard,

Skulle du kunna ta några bilder på hur dessa grejer ser ut, och hur det ser ut före montering respektive efter? Jag vet nämligen inte om min bil har, eller saknar, dem och även om de inte är dyra så är det ju väldigt onödigt att köpa dem om de redan sitter på plats!

Mvh
/Fred
Användarvisningsbild
av CarMan
dessa grejor monteras enbart vid kundklakomål, det är inte så smidigt att montera, eller ens förstå hur dom ska sitta.

dom här grejorna är enbart för om man har bilen ute i kyl & sen kör iväg, då fins det kall luft bakom instrumentpanelen, som kommer att "rinna" ut
av Nicasl
Har samma fenomen på min V70 -01.

Om det "rinner ut" som beskrivet ovan kanske man kan borra hål i plasten så det kalla inte är kvar ?

Vad kostar detta att åtgärda hos volvo?
Någon som åtgärdat detta och vet?
av oldtimersmc
Rätt märkligt att en vinterbiltillverkare missar en sån grej, jag menar bilen lär ju ha varit en längre tid i Arjeplog för vintertest.
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]