Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Schmoyoho
#1240823
Har du ingen låskolv i bakluckan? Kompisens S60 blev strömlös men kunde krypa in via bakluckan, öppna huven och få starthjälp. Om du har låskolv brukar den vara dold under en gummiplupp.
av Undie
#1240909
Schmoyoho skrev:Har du ingen låskolv i bakluckan? Kompisens S60 blev strömlös men kunde krypa in via bakluckan, öppna huven och få starthjälp. Om du har låskolv brukar den vara dold under en gummiplupp.
Sitter bara låskolv på backluckan till 7 sitsarna
av Undie
#1240910
Lyckade efter många svordomar och skrapsår, komma åt pluskabeln till startmotorn underifrån med en kabel så jag kunde öppna fjärrlåset =)
så nu blire fasiken att ladda betteriet en gång i veckan bara för att =)
av Undie
#1240911
kebabpizza skrev:Du menar alltså att skärmblinkers-lampans ena pol är en direkt plusmatning som ej bryts av tändningslåset?
Och den andra följdaktligen jordas då för att lampan skall tända i normalfallet?
satt och funderade på detta efter jag fått upp bilen.
Borde det inte gå en krets direkt till batteriet VIA larmet, för bilen blinkar ju när larmet går och den får ju ström utanför CEM eller tänker jag fel nu? =)
Kanske 2ägaren har rätt, men jag tänker inte prova iaf, ifall man har sönder nåt el =)
av Jonas_latt
#1240914
Jag hade liknande problem. Ena gången koppla jag ström på startmotorn. Andra gången hissa jag bilen ifram och sträckte upp handen och drog i vajern till huven.
av Undie
#1240942
2ägaren skrev:Nästa gång någon vill lösa problemet på 5min och utan att krypa under bilen så koppla in er på sidoblinkersen som sagt.
:-)-) :D
av MickeM
#1240957
Undie skrev:
2ägaren skrev:Nästa gång någon vill lösa problemet på 5min och utan att krypa under bilen så koppla in er på sidoblinkersen som sagt.
:-)-) :D
....eller så håller man det mekaniska dörrlåset i skick, och slipper krågla alls.
Pajar fjärrkontrollen och den andra är långt bort (lika troligt som batteriet i bilen), så är man ju körd ändå.

Vrid på dörrlåsen vid varje biltvätt, är min rekomendation.
Smörj med låsOLJA. Inte upptiningsspray.

Men visst, köper man en gammal fungerande hög, tex, så vill man inte laga dörrlås man "inte använder" för dyra pengar.
Det skulle inte jag heller.
Associationsleken, är ni med? ;-P

Stockholm

Möjligt men inte troligt. Flimrande ledlampa […]

Hojhoj. Min nyfikenhet får mig att frå[…]

Hajsan. Det som styr skyltavläsningen(TSI) sa[…]