Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av stalin
#1240346
Hej!
Jag bytte till mig en -08 V70 (gamla karossen) D5 i juni som jag nu kört ca 3000 mil med. Hade tidigare en -03 bensin i flera år som jag servat enligt indikatorn i displayen. Nu börjar jag bli lite stirrig när "dags för service" inte dyker upp. Jag tycker mig ha hört att serviceintervallet har ökat på senare modeller. Dock vill jag gärna serva nu medan jag har tid. Min fråga är: Kan jag som konsument se någonstans i instrumentklustret när/hur långt kvar till nästa "dags" och om jag nu servar innan det, nollställer jag räknaren på samma sätt som förut för att undvika att göra nästa intervall för lång? m.a.o. Hur släcker jag en lampa som inte lyser?
av stalin
#1240358
StefanN skrev:Vad står det för datum i boken?
Du kan inte se återstående tid till service i instrumentet.
Ok Tack! Den servades 26/1 2017 och hade då gått 16776 mil enligt boken.
av stalin
#1240360
SBergdahl skrev:Jag servar när det passar och skriver upp det. Sen nollar jag indikatorn direkt när den tänds oavsett när det är :roll:
Mmm.. Old style. Alltid ett alternativ, just när jag börjat vänja mig vid ny teknik :D

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]

Fattar inte riktigt detta. Alla av nya generatione[…]