Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1226732
Låter som en klar glappkontakt någonstans.

Kolla först spänningsmatning till ABS-pumpen och BCM ( glappkontakt kanske )
Skruva bort BCM och öppna den och löd på kontakten för 12 volten in ...samt stora sensorkontakten( om du är händig med järnsågen )
Skriv var du finns oxo tack.
Lätt och testa BCM-ingångarna från hjulen osv med Vida-programmet.

Om "vi" vet var du finns så kanske det är bättre att någon annan än Volvo osv kollar...
De tar ju hutlöst betalt utan att fixa problemet ibland har jag hört.
#1227573
Jag bor i Stockholm. Pump hittade jag på ebay för ca 500:-, har inte köpt någon ännu. Tänkte att jag skulle kolla kabeln till BCM, men insåg att jag måste ta bort säkringshållaren. Inte det roligaste/bästa vädret att stå och meka i. Att byta tänkte jag överlåta till den lokala verkstaden, brukar bli grymt billigare :-) . Samt att han vet hur man skruvar och inte bara läser av felkoder.

Hade en Ford en gång, den gick inte bra, hackade. Trodde i min enfald att Ford-verkstaden skulle fatta vad det var för fel. Jag misstänkte att det var tändboxen, sa dock inte det. Man borde märka det när man provkör.
Det första de gjorde var att läsa felkoder m.m, de ringde dagen efter -jo du vi har hittat felet det är tändboxen :lol:
Det tog över en dag/natt för dem att hitta felet..
#1257849
Tänkte bara uppdatera hur det gick, bilen är förvisso såld :-) Men jag bytte hela enheten BCM-datorn med pump. Min lokala mek fixade detta, han hade en kontakt som hittade en enhet som hade exakt samma konfiguration, då behövs den inte programmeras om.

Kalaset gick på ca 5000:- med enhet och byte. Misstänker ändå att det var pumpen som strulade, eftersom jag hade den nya enheten på min -06:a
Service

Gjorde storservice förra året på […]

Det finns fler trådar om liknande problem. D[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dröj[…]

Vi som beställt EX90

Inte för mig. Plastig interiör. Liten s[…]