Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mattsson81
#1142253
Den kräver bra luftkapacitet i kompressorn. annars är det bara att öppna luftnipplen å låta den suga tills det är fullt i oket.
håll koll bara så du inte suger torrt i behållaren.

på dessa bilarna brukar det av någon anledning va vitt gunk i bromsvätskebehållare det är vatten som blandats med vätskan å ger någon form av utfällning. så ett bra råd är att suga rent i behållaren å jag brukar även lirka upp silen som gör att man inte når botten så man får ur all vit sörja på botten. på bilar med antisladd sitter 2 tryckgivare på bromscylindern som är känsliga för den vita sörjan.

sen i med ny bromsvätska å sen suga med biltema mackapären tills det har gått igenom iaf 1dl. när det gjort det känn du sluta suga å låta det självrinna lite så du ser att det inte kommer några bubblor i slangen. sen stäng nipplen fyll vätska till max. glöm inte att pumpa ut oket tills det tar emot annars kan det bli obehagligt vid första bromsning innan det tar.
pumpa inte hela vägen med pedalen för om huvudcylindern är sliten kan man skada den om man pumpar max.
Användarvisningsbild
av knussin
#1142309
Ja men jag tänkte lufta när jag bytt oket de måste den väl funka till ? Inte byta ut bromsvätskan :)

Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
av MickeM
#1142340
Den fungerar finfint till både lutning, och bromsvätskebyte.

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel til[…]

Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]