- tor 15 aug 2013, 23:44
#779216
haha just ja, glömde nämna en vital grej. :roll: :roll: :roll:
2 veckor före händelsen bytte länkarmar, styrleder, krängningshämmare.
jag lossade aldrig den stora jäkla muttern som sitter bakom däcket, i centrum av "klumpen" :D
Det har jag hört kan orsaka lite problem med att drivknutar går isär.
Inga problem förrän hjulinställningen gjordes, då började det gnissla eller tjutgnissla vid vänster- och högersväng, ungefär samma ljud som bromsar som gnisslar/tjuter när man bromsar.
Sen tyckte jag bilen drog något fortfarande åt höger, men det fick jag veta att det kan bero på att däcken slitits snett.
5 milimeter på insidan av däcket och 7 milimeter på utsidan, den andra sidan hade 7mm på hela däcket.
Om det kan vara ett symptom på raset vet jag inte...
1 vecka senare rasade i alla fall bilen :mrgreen:
2 veckor före händelsen bytte länkarmar, styrleder, krängningshämmare.
jag lossade aldrig den stora jäkla muttern som sitter bakom däcket, i centrum av "klumpen" :D
Det har jag hört kan orsaka lite problem med att drivknutar går isär.
Inga problem förrän hjulinställningen gjordes, då började det gnissla eller tjutgnissla vid vänster- och högersväng, ungefär samma ljud som bromsar som gnisslar/tjuter när man bromsar.
Sen tyckte jag bilen drog något fortfarande åt höger, men det fick jag veta att det kan bero på att däcken slitits snett.
5 milimeter på insidan av däcket och 7 milimeter på utsidan, den andra sidan hade 7mm på hela däcket.
Om det kan vara ett symptom på raset vet jag inte...
1 vecka senare rasade i alla fall bilen :mrgreen:
----------------
Värt att veta:
Jag är ingen bilmekaniker, jag råkar bara äga en bil.
Alltså är det fritt fram att dementera och dumförklara vad jag skriver annars förblir jag dum.
Värt att veta:
Jag är ingen bilmekaniker, jag råkar bara äga en bil.
Alltså är det fritt fram att dementera och dumförklara vad jag skriver annars förblir jag dum.