Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jimpiz
#51199
Jonsson skrev:Jag är själv 186 och körde tidigareen V40, kör numer en V70N och båda bilarna har gott om utrymme för föraren, V70n är givetvis ännu större. Det man kan klaga på V40n är att sittdynan är för lite i kortaste laget...
okej. trodde dom var lika stora på ett ungefär.. tycker att i V50 finns det mer utrymme för mig än i V40, sen är du 8 cm kortare än mig ;)..
Användarvisningsbild
av MartinS
#51200
Jimpiz skrev:
MartinS skrev:hehe

/Martin <-- 202cm
ja.. du är 9 cm länge än mig. sitter du bra i en volvo, utan att ha knäna i haken å ratten skavandes mot låren? är en v70 mycket större än V40 för en förare ?
Jag sitter helt okej i V70'n som jag har. Taklucka är dock inget att tänka på, tyvärr. Innan jag köpte V70'n förra året så körde jag V40 i fem år och det gick alldeles utmärkt det med.

Men du hade ju kört i stort sett alla volvos som finns med de flesta motoralternativen så du om någon borde veta hur pass bra utrymmena är i de olika bilarna?

/Martin

PS. Sportstolarna i V70'n är ju helt underbara och passar mig perfekt.
av Jimpiz
#51210
MartinS skrev:
Jimpiz skrev:
MartinS skrev:hehe

/Martin <-- 202cm
ja.. du är 9 cm länge än mig. sitter du bra i en volvo, utan att ha knäna i haken å ratten skavandes mot låren? är en v70 mycket större än V40 för en förare ?
Jag sitter helt okej i V70'n som jag har. Taklucka är dock inget att tänka på, tyvärr. Innan jag köpte V70'n förra året så körde jag V40 i fem år och det gick alldeles utmärkt det med.

Men du hade ju kört i stort sett alla volvos som finns med de flesta motoralternativen så du om någon borde veta hur pass bra utrymmena är i de olika bilarna?

/Martin

PS. Sportstolarna i V70'n är ju helt underbara och passar mig perfekt.
jag har ju prövat det mesta ju :). ska ut och köra med v40 igen. ska dra i alla spakar vid stolen å seom det gåt att ändra lite mer
Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]

Givare i kylaren hoppar ur

FD157206-43B1-4472-AD81-D6770C3D768F.jpeg Hej! 9[…]