- tor 29 mar 2012, 15:09
#632574
Hejsan,
Var in och besikta bilen idag och besiktningsmannen ville då testa dragkroken (som jag aldrig använt och kommer aldrig använda!). Det sitter ju ett skydd för anordningen på den, i samma färg som bilen. Det var så att den gick inte loss och han ryckte och slet och sa att det bara skall vara att dra ut den. Ja, det slutade med att han talade om för mig att "det är bättre om du rycker, så utifall den går sönder så är det ju inte mitt fel". Den gick sönder, eftersom den satt som ett berg och tillslut så sprack den. "Synd" sa besiktningsmannen och testade dragkroken. Ska det bara vara att dra ut den eller måste man lätta på spärren? Fruktansvärt irriterad vart jag ju självklart, men vad gör man?
Nu till min fråga. Vad heter denna del? Försökt hitta på nätet men svårt och veta vilket sökord man skall använda sig av.
Någon som möjligtvis har en?
Tack!
Bilen gick förövrigt rakt igenom.
Var in och besikta bilen idag och besiktningsmannen ville då testa dragkroken (som jag aldrig använt och kommer aldrig använda!). Det sitter ju ett skydd för anordningen på den, i samma färg som bilen. Det var så att den gick inte loss och han ryckte och slet och sa att det bara skall vara att dra ut den. Ja, det slutade med att han talade om för mig att "det är bättre om du rycker, så utifall den går sönder så är det ju inte mitt fel". Den gick sönder, eftersom den satt som ett berg och tillslut så sprack den. "Synd" sa besiktningsmannen och testade dragkroken. Ska det bara vara att dra ut den eller måste man lätta på spärren? Fruktansvärt irriterad vart jag ju självklart, men vad gör man?
Nu till min fråga. Vad heter denna del? Försökt hitta på nätet men svårt och veta vilket sökord man skall använda sig av.
Någon som möjligtvis har en?
Tack!
Bilen gick förövrigt rakt igenom.
Köp inte bil på S.O Pettersson Bil AB i Västerås!
Rullar runt i en -00:ans V40 T4 Fas 1.5
http://www.garaget.org/Premier
Rullar runt i en -00:ans V40 T4 Fas 1.5
http://www.garaget.org/Premier