Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av VovlovT4
#632574
Hejsan,

Var in och besikta bilen idag och besiktningsmannen ville då testa dragkroken (som jag aldrig använt och kommer aldrig använda!). Det sitter ju ett skydd för anordningen på den, i samma färg som bilen. Det var så att den gick inte loss och han ryckte och slet och sa att det bara skall vara att dra ut den. Ja, det slutade med att han talade om för mig att "det är bättre om du rycker, så utifall den går sönder så är det ju inte mitt fel". Den gick sönder, eftersom den satt som ett berg och tillslut så sprack den. "Synd" sa besiktningsmannen och testade dragkroken. Ska det bara vara att dra ut den eller måste man lätta på spärren? Fruktansvärt irriterad vart jag ju självklart, men vad gör man?

Nu till min fråga. Vad heter denna del? Försökt hitta på nätet men svårt och veta vilket sökord man skall använda sig av.
Någon som möjligtvis har en?

Tack!

Bilen gick förövrigt rakt igenom.
av Addeoa
#1171923
Hej!

Söker en snygg skyddskåpa för dragkroken till min v50 2007. Bilen är röd med sport kjolpaket runt om, så den vanliga svarta skyddet passar inte så bra. Tacksam för tips!
Vindrutetorkarmotor

Jag har vdb länken förut, men här[…]

Yttertemperaturen har stor inverkan hur mång[…]

Bältesvarnare

Det är en 850 från 96.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]