Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V40Lasse
#546812
Har fått problem med den bakre torkaren på min V40 -00. Har provkört torkaren i verkstaden och den går alldeles utmärkt. Mätt spänningen till torkaren och den är OK men vid start så ger reläet en allt för kort impuls för att den ska börja gå. Har nu tänkt byta reläet till bakre torkaren men var sitter det?? Ska finnas enligt kopplingsschemat, men var? Är det någon som kan hjälpa mig!
av qan
#547052
Reläet sitter i boxen inne i bilen på vänster sida om ratten. Hittade en bild med Bild Ska vara nummer 8 på bilden artikelnummer 30870942. Hoppas det hjälper.
av V40Lasse
#547329
Vad konstigt, det finns inget relä på den positionen i min bil!!! ?:-/ Var på Volvo för att köpa ett relä och enligt deras reservdelsförteckning så skall det finnas ett där med det art.nr som "qan" uppgav. Det finns inte ens kablar dragna till reläpositionen????? Så volvoverkstan var lika förvånade som jag.
av Anenk
#1544619
Hej!
Har samma problem med torkarmotorn bak. Ström finns och jag har prövat med en annan torkarmotor, men inget händer. Hoppas på felaktigt relä. Tyvärr är det helt tomt på plats åtta där relät ska sitta enligt tidigare inlägg. Någon som kommit vidare med detta. Jag har en V40-03.
Det måste väl finnas någon beskrivning som förklarar vad de olika numren betyder.
/

Kan du läsa ut ärvärden och bö[…]

Hej, Köpte en V50 1.6d Drive -09 med High Pe[…]

Skrivit om detta tidigare. Jag har alltid servat a[…]

Du kan se till att alla anläggningsytor har k[…]