- tis 28 sep 2010, 21:18
#450263
TYPISKT! Nu när lamporna till bilen är fixade så visar det sig att motorn troligtvis är igensotad. Har en gdi motor i min volvo, vilket är HEEEELT galet! Men nu är det som det är. Det jag starkt tvivlar på är kompetensen hos volvo när det gäller detta felet. När jag ringer till volvo i örebro så säger han jag pratar med att "det är inga problem, kom in med bilen imorgon så fixar vi det på några timmar". Och priset då? Jo det skulle kosta 1400kr! Ok, känner jag. Men när jag ringer samma verkstad igen bara dagar senare och pratar med en annan kille så vet inte han om dom på volvo ens kan hjälpa mig! Då ringer jag till volvo på annan ort och frågar samma sak där och dom kan hjälpa mig men det skulle kosta 14000kr!!!!!! Och när jag slutligen ringer en mitsubishi verkstad så ska dom ha mellan 5500-6000 kr för att sota ur den, eller rättare sagt blästra den med kokosnötter. Det som skiljer sig mellan alla dessa samt ett antal andra jag pratat med är om det överhuvudtaget går att åtgärda på ett bra långvarigt sätt OCH vad det kostar, alltså allt från lite över 1000kr-14000kr. Det riktigt tråkiga med detta är att jag nyss köpt bilen, begagnat visserligen, men jag har bara kört lite över 50 mil med den innan detta uppdagas. Och den var tyvärr dyr, för ålder och även för skick visade det sig. Finns det något JAG kan göra som är enklare och billigare??? Finns det någon som har erfarenhet av detta och tips att ge så vore jag evigt tacksam! GDI SUGER!