Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nightmare89
#300963
Blinkersen är helt död har testat med att bytta alla säkringar det funka inte*__*
Kan säga med att varningslampan för bilbältet inte heller funkar när blinkersen inte funkar.
Kan det vara ett relä som e paj? asså blinkers relät =? Tror sj det e det för den e sten död.
Då kommer nästa fråga var sitter relät? å vad kan det kosta e det nåt man kan fixa å sätta dit sj?

Vore nice fall nån kan svara snabbt eftersom att jag jobbar å inte kan sitta här.
Ska ju till landet så jag behöver min bil.

Volvo s40 1998

Tack för svar^^
Användarvisningsbild
av tompa76
#300987
Låter som ett relä ja!! relät sitter väll där säkringarna sitter .pröva knacka lite på reläna har hänt de låst sig ,. Enklast bara fråga en Volvo förhandlare ,,Det gör jag om det är något sånt . De brukar visa enkelt med skisser i datan .. /Tompa

* Jag har lärt mej med bilar att gör de enklast först och slipp oroa sig sen, men du gör helt rätt att fråga här inne det gör jag med :) Först . Många duktiga volvo fantaster här // Tompa
av iRonNuke
#301155
Det problemet hade jag också på min bil. Det avhjälptes genom att trycka till på varningsblinkersknappen. Sedan stänga av varningsblinkersen, efter det fungerade blinkersen som vanligt.
Användarvisningsbild
av Volvotjejen79
#342532
Min v40 va lika dan, först funka blinkersna dagen innan, andra dagen stod dom helt stilla inkl varningslampan för bältet. Dagen efter hade allt lagt av både blinkers o varningslampa för bältet. Jag fick hjälp att byta relät, som sitter under ratten längst in vid säkringarna, blinkersrelät sitter så du ser det närmast säkringslådan.
Nu funkar blinkers o varningslampan för bältet igen :D
Användarvisningsbild
av Volvotjejen79
#356453
Nightmare89 skrev::D :D :D okey ska kolla på det^^
Har du fått rätt på det?
Min funkar som vanligt nu sen jag bytt relät. Tydligen är detta rätt vanligt med denna modellen(s40 v40)
Hoppas det löst sig för dig :D

Skulle med 99.9% säkerhet säga att bile[…]

Det som hände tidigare står beskrive[…]

Hej! Jag har tid för omprogramering på […]

Tjo! Har gett mig på att byta kondensorn oc[…]