Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mha0221
#197111
Hej

Som rubriken lyder så fungerar min blinkers inte ibland(v40 1,8 -96:a). Relät verkar fungera, eller kan ett relä bara fungera ibland? Säkringen är hel, men det såg ut som om den hade varit lite varm. Den byttes iaf.

Någon som har nått tips på var man kan börja: blinkersreglaget, relät, jordfel?

Felet inträffar kanske en gång i veckan för att sedan börja fungera igen utan anledning.

MVH
Markus Hällgren
av podde73
#197190
Pröva med att byta blinkreläet, de gjorde jag på min v40 när blinkersen hängde sej med jämmna mellanrum för att däremellan fungera normalt :-)-)
mvh podde73
av zilla_82
#197268
hejsan vi har en v40 som hade problem med blinkirsen vi bytte blinkrelä men det hjälpte inte men sen kollade vi lite då visade det sig att det var glappt i varningsblikirsknappen på instrument bräddan när vi fixade det funkade allt kannon och detta är en sjukdom när det gäller volvo v40 sa en som jobbade på volvo verkstad
av Knalle B
#197916
Instämmer med Zilla....
I många fall så är det helt enkelt glapp i av/på knappen till varningsblink. Jag har samma fel på min -00 2,0T.... När de slutar funka så "duttar" jag till varningsblinkersknappen och vips så fungerar det....
Har ej orkat åtgärda felet....

/Micke
Användarvisningsbild
av Tomas88
#428983
Har samma fel på min.
Tror också det är varningsblinkersknappen som krånglar för den börjar alltid fungera när man duttar till på den knappen. Dessutom har belysningen i knappen inte fungerat på ett bra tag.
Någon som vet om man kan få fatt i en sån här knapp någon annanstans än på Volvo (förutom skroten då)?
Användarvisningsbild
av Ping84
#1192765
Tackar för svaren i denna tråd. :-)-)

Hade samma problem att blinkersen slutade fungera nu när bilen stått still under sommaren. Ibland fungerade det, ibland fungerade det inte.
Klickade på varningsblinkersen ett par gånger sen fungerade blinkersen som vanligt igen.

Slapp jag felsöka både blinkersrelä och blinkersspaken :D
Vindrutetorkarmotor

Jag har vdb länken förut, men här &[…]

Är styrenheterna för ABL utbytbara mella[…]

Bakfjädrar.

Bil och modell: V70 2.5FT 2009 Nivomat. Jag upp[…]

Vi som beställt nya XC60

Skit också :-)