Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Civilpolisen
#1557245
Jag råkade köra över en sten så plastskivan som sitter under motorn hoppade ur led.
Sen ut på E4an ... och en stressig resa hem i fem mil!
Det som är kvar har jag hakat fast med buntband och nu går det att köra utan otrevliga bi-ljud eller saker som låter och vibrerar...

Frågan är, var köper jag en ny sån plastskiva / hasplåt...(heter det så!?) Ny? Begagnad?
Jag har möjligheten att sätta dit den själv.
#1557296
Civilpolisen skrev: mån 09 okt 2023, 16:48 Jag råkade köra över en sten så plastskivan som sitter under motorn hoppade ur led.
Sen ut på E4an ... och en stressig resa hem i fem mil!
Det som är kvar har jag hakat fast med buntband och nu går det att köra utan otrevliga bi-ljud eller saker som låter och vibrerar...

Frågan är, var köper jag en ny sån plastskiva / hasplåt...(heter det så!?) Ny? Begagnad?
Jag har möjligheten att sätta dit den själv.
Måste fråga.. vilken V40 årsmodell gäller det ? då jag gick igenom dina tidigare inlägg så handlar det mesta på MY15- men själva tråden ligger på äldre V40.

Nyare V40: https://www.bildelsbasen.se/se-sv/Volvo ... ast)/Alla/ - beggade/har du tur kan du hitta en "som ser ny ut"
96-04 V40: https://www.bildelsbasen.se/se-sv/Volvo ... ast)/Alla/
#1557313
Kod: Markera allt
Modell Volvo V40

Modellår 2015

Växellåda 6-växlars manuell

Bränsle Diesel

Acceleration, 0-100 km/h 11.9 s

Färg Grå

Bränsleförbrukning (NEDC) 3.4 l/100km

CO₂ utsläpp (NEDC)88 g/km 
Ja... Ursäkta mig! Jag ser att jag har blandat ihop årtalen här och postade i fel forum! Det var dumt av mig!
Jag hittade en skiva som kan passa. Jag ska ringa till det stället som är rätt nära där jag bor och kanske kan hämta eller få levererat utan att betala för frakten.
Vi som beställt nya XC60

Om du kör den på 0,65-0,7 med tomt batt[…]

På min hade ena kabeln till främre giva[…]

Jag tror nog inte man skall stirra sig blind fr&[…]

ECU:n ändrar kamaxelns läge i förh&[…]