Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av magseg
#1224678
Hej.

Startade i morse i -23'C med en timmes motorvärmare.
Bilen behövde lite extra gas som jag skrivit om i en annan tråd och när den startat lös immobilizer lampan.
Vågade inte starta om dådet var så kallt och jag inte visste om den skulle starta igen (har haft 850/v70 som man måste låta gå ett tag annars surnar dom till) så jag körde till jobbet... och lampan lös hela tiden. Gick precis som vanligt.

Kan den vara urkopplad? Är det normalt? Känner till att det är V40-sjuka att den kan lysa ibland och man startar om precis som antispinnlampan men... Ska det vara så? Ja... inte mig emot men tar bilen skada av att köra 2 mil med den lysande så länge allt funkar?

Om nån vet så skulle det vara kul att veta. Alltid spännande med "nya" bilar.
Användarvisningsbild
av andersbe
#1224679
magseg skrev:Hej.

Startade i morse i -23'C med en timmes motorvärmare.
Bilen behövde lite extra gas som jag skrivit om i en annan tråd och när den startat lös immobilizer lampan.
Vågade inte starta om dådet var så kallt och jag inte visste om den skulle starta igen (har haft 850/v70 som man måste låta gå ett tag annars surnar dom till) så jag körde till jobbet... och lampan lös hela tiden. Gick precis som vanligt.

Kan den vara urkopplad? Är det normalt? Känner till att det är V40-sjuka att den kan lysa ibland och man startar om precis som antispinnlampan men... Ska det vara så? Ja... inte mig emot men tar bilen skada av att köra 2 mil med den lysande så länge allt funkar?

Om nån vet så skulle det vara kul att veta. Alltid spännande med "nya" bilar.
Prova med att koppla ur batteriet i 15min
av magseg
#1224752
Bilen stod på jobbet med motorvärmare sista timmen.
När jag startade lös inte lampan och allt var som vanligt.
Skumt att jag kunde köra 2 mil med den lysande. Verkar ju inte funka så bra men... Det kanske är bra... Då slipper den strula.

Sikker på at det kommer bak? Den er konstant[…]

Vi som beställt EX90

Nu verkar det som sista hindret är bortr&oum[…]

Hej David, Har nämligen samma problem med min[…]

Kommer ingen diesel ut från pumpen.

Hej! det är nämligen så att jag ha[…]