- fre 12 jan 2018, 09:05
#1224678
Hej.
Startade i morse i -23'C med en timmes motorvärmare.
Bilen behövde lite extra gas som jag skrivit om i en annan tråd och när den startat lös immobilizer lampan.
Vågade inte starta om dådet var så kallt och jag inte visste om den skulle starta igen (har haft 850/v70 som man måste låta gå ett tag annars surnar dom till) så jag körde till jobbet... och lampan lös hela tiden. Gick precis som vanligt.
Kan den vara urkopplad? Är det normalt? Känner till att det är V40-sjuka att den kan lysa ibland och man startar om precis som antispinnlampan men... Ska det vara så? Ja... inte mig emot men tar bilen skada av att köra 2 mil med den lysande så länge allt funkar?
Om nån vet så skulle det vara kul att veta. Alltid spännande med "nya" bilar.
Startade i morse i -23'C med en timmes motorvärmare.
Bilen behövde lite extra gas som jag skrivit om i en annan tråd och när den startat lös immobilizer lampan.
Vågade inte starta om dådet var så kallt och jag inte visste om den skulle starta igen (har haft 850/v70 som man måste låta gå ett tag annars surnar dom till) så jag körde till jobbet... och lampan lös hela tiden. Gick precis som vanligt.
Kan den vara urkopplad? Är det normalt? Känner till att det är V40-sjuka att den kan lysa ibland och man startar om precis som antispinnlampan men... Ska det vara så? Ja... inte mig emot men tar bilen skada av att köra 2 mil med den lysande så länge allt funkar?
Om nån vet så skulle det vara kul att veta. Alltid spännande med "nya" bilar.
=================================
Nuvarande: Volvo 855glt -97, V40 - 04, Hästar...
Tidigare: Saab 96, Ford Consul, 240 (-75/88), 244 GLE, 945 (bästa bilen jag haft), S40, V40, Citroen C5, Volvo 240, V70 SE -97
Nuvarande: Volvo 855glt -97, V40 - 04, Hästar...
Tidigare: Saab 96, Ford Consul, 240 (-75/88), 244 GLE, 945 (bästa bilen jag haft), S40, V40, Citroen C5, Volvo 240, V70 SE -97