- tis 09 jan 2018, 08:08
#1223769
Min bil är en Volvo V40, 2.0 -04 Manuell, 19000 mil
Till min fasa har jag nu upptäckt vad jag skulle tro är olja i kylvattnet. Detta bådar inte gott.
Detta upptäcktes igår kväll och samtidigt kollade jag även motoroljan och då det var mörkt ute så såg jag inte så bra, men motoroljan såg ljusare ut .
Ska kolla detta senare idag.
Jag har förstås googlat och försökt fått fram ett svar och det skrivs både om topplockspackning, sprucket topplock och motorblockspackning etc etc.
Bilen går otroligt bra och jag är nöjd till tusen hur den går. Inga problem där. Läser att om en topplockspackning gått så går förstås bilen sämre?
Jag åkte nyligen till Stockholm och det blev ca 40 mil totalt och bilen gick som den skulle. Har inte märkt av nåt fel varken vid körning eller när den ska startas.
Synpunkter?
Till min fasa har jag nu upptäckt vad jag skulle tro är olja i kylvattnet. Detta bådar inte gott.
Detta upptäcktes igår kväll och samtidigt kollade jag även motoroljan och då det var mörkt ute så såg jag inte så bra, men motoroljan såg ljusare ut .
Ska kolla detta senare idag.
Jag har förstås googlat och försökt fått fram ett svar och det skrivs både om topplockspackning, sprucket topplock och motorblockspackning etc etc.
Bilen går otroligt bra och jag är nöjd till tusen hur den går. Inga problem där. Läser att om en topplockspackning gått så går förstås bilen sämre?
Jag åkte nyligen till Stockholm och det blev ca 40 mil totalt och bilen gick som den skulle. Har inte märkt av nåt fel varken vid körning eller när den ska startas.
Synpunkter?