Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kansas
#1222058
Hej! Har en v40 96:a, 2.0 som precis blev underkänd på besiktningen. Många fel, bla bromsrör längsgående båda sidor, hjullager samt motorstörning. Bilen rycker rejält innan den blivit ordentligt varm, har noterat att den alltid börjar gå fint samtidigt som lambdalampan tänds. Köpte bilen billigt för ett par år sedan och funderar nu på om det är värt att hålla den vid liv eller skrota den. Har dålig erfarenhet av att sälja på blocket så vill helst inte lägga ut den heller. Någon som har ett gott råd?
Användarvisningsbild
av Nexus
#1222113
De står ju tyvär inte vidare högt i kurs som begagnade. Nästan så man får ge bort de . Har du en bra skrot i närheten så kan du säkert få 1000:-
Tror min faster fick 4000 för deras via annons . Den var nybesiktad och ingick nya olackade framskärmar. De har ju en tendens rosta lite.... :roll:
Men tycker du det är kul skruva själv så är ju lite bromsrör på metervara och några nipplar ingen dyr historia. Hjullager i sig är ju inte så dyrt men drygt byta så det beror ju på vad du anser det värt lägga i tid och pengar för få den genom besiktningen.
Användarvisningsbild
av andersbe
#1222122
kansas skrev:Hej! Har en v40 96:a, 2.0 som precis blev underkänd på besiktningen. Många fel, bla bromsrör längsgående båda sidor, hjullager samt motorstörning. Bilen rycker rejält innan den blivit ordentligt varm, har noterat att den alltid börjar gå fint samtidigt som lambdalampan tänds. Köpte bilen billigt för ett par år sedan och funderar nu på om det är värt att hålla den vid liv eller skrota den. Har dålig erfarenhet av att sälja på blocket så vill helst inte lägga ut den heller. Någon som har ett gott råd?

Skroten :-O)
av kansas
#1222143
Ok, tack! Det var nog det jag ville höra:) Har inte tid å energi nog för den längre, satsar nog på en annan bil istället :D Tack för hjälpen!

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]