Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Seppo1
#1216497
Som nämdes, en hoppjerka. Den kan gå fint och jämt på vägen, för att sedan bestämma sig för att vara en elit hopphäst med turbo mitt i alltihop ??:-/ Har tittat på motorfästen, bra, vänster drivaxel ska jag byta då den glappar lite, men kan den orsaka dem här problemen? när den bestämmer sig för att hoppa får man suga fast i ratten för att hålla bilen på vägen tilldess man har stannat, sen kan det ta ett par dagar tilldess den går som den ska igen. Därför står bilen just nu :/
mvh

Seppo
P.S. Gjorde en dykning under huven och kärran. Det som hittades var enligt nedan;
* Höger motorfäste lossnat från metallen
* Främre motorfäste slut, ligger i lägsta
* bakre fästet har jag inte kommit åt att titta på, men gissar att den också är slut.
Kan dessa orsaka ovanstående symptom? att bilen hoppar som ett ystert föl på vägen? eller buckaroo ridning D.S.
Användarvisningsbild
av SvenB
#1216516
Seppo1 skrev: P.S. Gjorde en dykning under huven och kärran. Det som hittades var enligt nedan;
* Höger motorfäste lossnat från metallen
* Främre motorfäste slut, ligger i lägsta
* bakre fästet har jag inte kommit åt att titta på, men gissar att den också är slut.
Kan dessa orsaka ovanstående symptom? att bilen hoppar som ett ystert föl på vägen? eller buckaroo ridning D.S.
Om det löser ditt problem vet jag inte. Men oavsett, bör du nog åtgärda dessa fel ändå :wink:
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]