Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Grovsnus
#1212718
Hej!

Har köpt en T4 och förstår nu varför de sålde bilen, en annars väldigt fin bil men den har gått lite dåligt, den bluddrar vid ansträngning och efter tag märkte jag oljefläckar bak på bilen, plockade ner oken fram för renovering och noterade då läckaget från oljereturen.
Om jag nu ska fixa detta, kan man göra det bättre så att det håller för det är rätt så komplicerat och det blir ju ett kamremsbyte samtidigt(igen!).

Ska man ändå göra andra saker om man ändå byter kamremmen?
tacksam för tips och svar.


pst. Tänker behålla denna ett tag, lite udda utrustad och fräsch annars.
av masqu
#1212764
Grovsnus skrev:Hej!

Har köpt en T4 och förstår nu varför de sålde bilen, en annars väldigt fin bil men den har gått lite dåligt, den bluddrar vid ansträngning och efter tag märkte jag oljefläckar bak på bilen, plockade ner oken fram för renovering och noterade då läckaget från oljereturen.
Om jag nu ska fixa detta, kan man göra det bättre så att det håller för det är rätt så komplicerat och det blir ju ett kamremsbyte samtidigt(igen!).

Ska man ändå göra andra saker om man ändå byter kamremmen?
tacksam för tips och svar.


pst. Tänker behålla denna ett tag, lite udda utrustad och fräsch annars.
Glöm inte kolla om vevhusventilationen är igentäppt med annars rycker returpackningen på en gång

Skickat från min D6503 via Tapatalk
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]