Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Zyruz
#1207678
Hej alla..

Jag råkade göra en rätt klantig tabbe.. Jävligt klantig tabbe... :oops:

Min nyckel till min Volvo V40 01 hade gått sönder så pass mycket att jag inte kunde ha den i en nyckelknippa.. Så jag tog fram ett borr och borrmaskin och tänkte vara så smart att bara göra ett nytt hål i plasten att fästa en ring i.. Vilket så klart inte var det mest begåvade tydligen.. För där jag borrade satt tydligen immobilizern.. Så nu kan jag inte starta bilen.... Räcker det att jag bytar tändingslås och medföljande nycklar till det (från skroten) eller måste jag byta databoxen också?
av Uninium
#1207689
Låter som att du bara behöver byta antennringen. Den sitter runt tändningslåset och känner av "chippet" i din nyckel.

Inget som behöver omprogrammeras.
av Zyruz
#1207690
Uninium skrev:Låter som att du bara behöver byta antennringen. Den sitter runt tändningslåset och känner av "chippet" i din nyckel.

Inget som behöver omprogrammeras.
Problemet är ju att jag tog i sönder den lilla sändaren i nyckeln när jag borrade :cry: .
Och jag har bara en nyckel till bilen så klart..
Fast då kanske det bara går att byta tändningslåset då.. Så får jag nya nycklar också... För misstänker att Volvo vill ha groteska summor för att göra en nyckel.. Bilen har liksom gått 27.400mil så vill ju inte lägga för mycket på den precis :roll: .
av Uninium
#1207698
Jaha då är det värre,byter du tändningslås och nyckel så måste den nya nyckeln programmeras. Annars så hamnar du i samma läge som nu med en bil som inte startar.

Enklast är att köpa nyckel från Volvo,men räkna med minst 1500kr och i värsta fall dubbla.

@Officefb , Enklast är väl att köp[…]

Intressant video på hur bilarna byggs i fabr[…]

Hej på er Hjälper barnbarnet med hans E[…]

Eftermontera bluetooth v70 2012

Tjena. Man kan använda begagnade prylar helt […]