Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av storemartin
#1205660
jag har haft bilen i ett halvår utan att bry mig, men nu i kylan är det svårt att få framrutan imfri.

hur jag än vrider reglaget så blåser det bara vid sidorna o mitten, om jag ställer fläkten på auto och vrider upp ventilationen på "defrost" så går fläkten på full effekt. och så antar jag att det ska vara. men likväl så reagerar inga spjäll och det blåser bara vid sidorna och mitten som innan.

ideer någon?
#1205826
Minns inte vilka problem jag hade med min MY00 men det blev bra när jag rengjorde luftmätaren i kupén i alla fall.
Användarvisningsbild
av andersbe
#1205935
storemartin skrev:jag har haft bilen i ett halvår utan att bry mig, men nu i kylan är det svårt att få framrutan imfri.

hur jag än vrider reglaget så blåser det bara vid sidorna o mitten, om jag ställer fläkten på auto och vrider upp ventilationen på "defrost" så går fläkten på full effekt. och så antar jag att det ska vara. men likväl så reagerar inga spjäll och det blåser bara vid sidorna och mitten som innan.

ideer någon?
Servo-motorn som styr spjällen, skroten nästa!! :-O)

Hajsan. Det som styr skyltavläsningen(TSI) sa[…]

Hej Jag har en v70 MY 2011. Jag har märkt at[…]

Det låter som att temperaturgivaren inte ski[…]

säkring volvo v70n 2000 2,4t

Enligt Volvos gamla EWD ,skulle V70 -00 ha 4 s&aum[…]