- sön 08 okt 2017, 09:02
#1202832
Hej !
Jag har en Kamrem som hoppat över några kuggar. Utgår ifrån att det ena kandrevet vridit sig några kugg.
Nu har jag vridit det rätt igen och kamdrevens märkningar pekar rakt upp mot märkningen på kåpan (klockan 12).
Remskivan på vevaxeln sitter som f_n och jag får inte av den för att ev. se märkningen på den.
Har kollat med skruvmejsel på cylinder 1 och den ligger inte riktigt i topp när kamremsdrevens märkning är på klockan 12.
När cylinder 1 är på topp är kamremsdrevens märkning på ca klockan 13:30 ??
Är det någon som vet om det ska vara så?
Lite riskabelt att bara prova och starta.
//////
Volvo s40 2.0 -98
Jag har en Kamrem som hoppat över några kuggar. Utgår ifrån att det ena kandrevet vridit sig några kugg.
Nu har jag vridit det rätt igen och kamdrevens märkningar pekar rakt upp mot märkningen på kåpan (klockan 12).
Remskivan på vevaxeln sitter som f_n och jag får inte av den för att ev. se märkningen på den.
Har kollat med skruvmejsel på cylinder 1 och den ligger inte riktigt i topp när kamremsdrevens märkning är på klockan 12.
När cylinder 1 är på topp är kamremsdrevens märkning på ca klockan 13:30 ??
Är det någon som vet om det ska vara så?
Lite riskabelt att bara prova och starta.
//////
Volvo s40 2.0 -98