Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lurging
#1201326
Hej.

Måste køpa ny dørr efter en mindre krock, vill helst ha en i samma färg. Hur finner jag bilens färgkod? Har kollat plåten i motorrummet (där det stod på min gamla 140), men ingen info om koden där.

Tack før hjälpen.

Lars
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1201328
Minns inte på den bilmodellen men se bilens manual :-)-) Du ska se tre siffror och sedan ett sträck och därefter ytterligare två siffror, typ 426-73 då har du färgkod 426. Tror ändå att det står på en plåtbit mellan framruta och motorn. Lycka till
av Lurging
#1201524
Ok, tack. Ett problem är att bilen är importerad från Frankrike. Manualen är på franska, så även skylten i motorrummet mellan frontruta och motor. Kollade på den häromdagen men hittade inget som liknar en färgkod. Får prova igen.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1201556
Lurging skrev:Ok, tack. Ett problem är att bilen är importerad från Frankrike. Manualen är på franska, så även skylten i motorrummet mellan frontruta och motor. Kollade på den häromdagen men hittade inget som liknar en färgkod. Får prova igen.
Kanske går det bättre med lite fransk lantvin i kroppen? =)

På bilderna i manualen bör du kunna hitta en bild på där de lägger på bättringsfärg på en repa och i samma stycke en bild på alu-dekalen i motorutrymmet. På min -00 satt den där, på V50:n på b-stolpen vid höger bakdörr, samma på V60:n.

Manualen finns online, på engelska hittar du den direkt om inte annat "manual S40 2000" eller liknande sökord
masqu skrev:Kan inte volvo få fram det på vin numret

Skickat från min D6503 via Tapatalk

Jo och på reg nr

Ps: Ta bört Tapatalk reklamen :-(O) hehe :-)-)

Hej! Vill ha tips på billig och bra Bilverks[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Man ska inte förakta 4an. Är ju rappare[…]

Fick samma svar från Volvo Sverige. B[…]

Hej på er, Jag har fått den kär[…]