Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av NikNor
#1199190
Hej,

Har en volvo V40 2.0t 02a.
Jag bytte lampor i reglagen för fläkt styrningen men när jag skruvade ihop allt igen så fungerar inte fläkten i "automatik" läget, vrider jag på fläkten till 1-5 så varvar den upp och ner som den ska men i automatik läget händer det ingeting fast jag vrider på full värme eller full kyla och inte ens fast jag vrider att den skall blåsa på vindrutan så startar fläkten, då tänds dock AC:n som den ska men fläkten varvar inte upp?

Vad kan ha hänt? någon lös kabel bara eller är det något som har hänt med styrkortet?

Mvh
Niklas
Användarvisningsbild
av Blixnabb
#1199881
Det finns 2 vanliga fel det första är fläktmotståndet nere vid fläkten men då brukar den inte göra så som du säger nästa är att kortet har gett upp, inte ovanligt eller kan du missat en kabel eller slangen när du återmonterade?
av NikNor
#1200269
Hej, tack för svaret. jag tog upp det igen och montera tillbaka allt igen och sen fungerade det igen helt plötsligt. måste väl ha vari någon kontakt som inte var i ordentligt fast allt såg ut att vara rätt men.
Har fungerat nu några dagar så hoppas de fortsätter fungera också.

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen