Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ankis44
#1195406
Hej, ny på forumet o söker hjälp om CEM boxen, Har kommit fram till att ett eller flera relä i CEM boxen är slut(halvljusen) och undrar nu vad det är som ska åtgärdas om man vill byta. Har hört/läst mycket olika om det, som Ex. att artikelnumret måst vara samma och att man måst ta nått från den gamla o sätta på nya(fråga mig inte hur). Då jag nyss blivit ägare (köpt i förrgår) till den så är jag ej riktigt van med allt(äger en v40 2.0 fas 1 just nu men har ej skruvat på den mycket i motor och el). Eller kan man byta relä om man har en duktig lödare? Tar gärna alla tips och råd över hur man kan göra då jag vill ha den så långt som orginal om man kan kalla det så och inget lodismeck.

Är väldigt ny till forum men kunde inte hitta tråd så länka gärna till tidigare tråd om redan finns. så tar jag bort denna.

tack för svar.
Användarvisningsbild
av andersbe
#1195420
ankis44 skrev:Hej, ny på forumet o söker hjälp om CEM boxen, Har kommit fram till att ett eller flera relä i CEM boxen är slut(halvljusen) och undrar nu vad det är som ska åtgärdas om man vill byta. Har hört/läst mycket olika om det, som Ex. att artikelnumret måst vara samma och att man måst ta nått från den gamla o sätta på nya(fråga mig inte hur). Då jag nyss blivit ägare (köpt i förrgår) till den så är jag ej riktigt van med allt(äger en v40 2.0 fas 1 just nu men har ej skruvat på den mycket i motor och el). Eller kan man byta relä om man har en duktig lödare? Tar gärna alla tips och råd över hur man kan göra då jag vill ha den så långt som orginal om man kan kalla det så och inget lodismeck.

Är väldigt ny till forum men kunde inte hitta tråd så länka gärna till tidigare tråd om redan finns. så tar jag bort denna.

tack för svar.
CEM_Box_3a.jpg
Box
CEM_Box_3a.jpg (173.8 KiB) Visad 1560 gånger
CEM_Box_2a.jpg
Relä
CEM_Box_2a.jpg (95.42 KiB) Visad 1562 gånger
av ankis44
#1196273
HItta en annan cem box från en annan bil men den så va helljuset sönder på, helljuset villa inte sitta stanna på. Så blev en lodismeck lösning tills jag fått en polare o löda om nya relän. Suck vad det ska gå bra.
Justering Halvljus

Den bakersta är höjd, den främre ti[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Jag valde XC70 när jag köpte bil 2011, f[…]

Vill slänga in en varning, en ballast till en[…]

Har ägt en V60 T3 årsmodell 2018, autom[…]