- tis 15 aug 2017, 22:57
#1191724
Hej! Har bytt motor i min Volvo s40 2.0t ifrån 1998!
Bytet har gått bra och alla vätskor och filter inkl tändstift är bytta.
Har bara ett par problem.
Får felkod P0141, vad jag ser så är det den bakre lambdan.
Bilen har stått väldigt länge så just det felet tror jag försvinner bara man kör med den en del och kör den riktigt varm.
Är nog en hel del kondens i skiten den rök rätt vitt i början av starten men allt verkar ge med sig.
Men ett annat fel jag blir tokig på, är temperaturen i instrumentpanelen.
När den är kall, och jag vrider igång tändningen står den ibland runt 40-50 grader.
Men ibland står det "Stop" blinkandes, och då står den på över 100grader, ca 125-126grader.
Visst, den sjunker sakta men ändå.
Annars står den runt 68 grader när den väl står på tomgång eller vid körning. Olje tempen, står alltid som Cold. Inte sett att den ändrats någon gång.
Bytet har gått bra och alla vätskor och filter inkl tändstift är bytta.
Har bara ett par problem.
Får felkod P0141, vad jag ser så är det den bakre lambdan.
Bilen har stått väldigt länge så just det felet tror jag försvinner bara man kör med den en del och kör den riktigt varm.
Är nog en hel del kondens i skiten den rök rätt vitt i början av starten men allt verkar ge med sig.
Men ett annat fel jag blir tokig på, är temperaturen i instrumentpanelen.
När den är kall, och jag vrider igång tändningen står den ibland runt 40-50 grader.
Men ibland står det "Stop" blinkandes, och då står den på över 100grader, ca 125-126grader.
Visst, den sjunker sakta men ändå.
Annars står den runt 68 grader när den väl står på tomgång eller vid körning. Olje tempen, står alltid som Cold. Inte sett att den ändrats någon gång.