Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Hygglo
#1186517
länken blev knas men sök på obd2. snabb frakt å billigt som funkar.
av masqu
#1186522
Okej har nå skit med ecc just nu den har hålt på blinka plus vore det kul med lite live data

Skickat från min D6503 via Tapatalk
av general55
#1188521
masqu skrev:
general55 skrev:Den jag har ser exakt ut som denna förutom att den har en kabel för att koppla in i datorn https://www.teknikproffset.se/Bil/Bildi ... %201.5.htm
Vill bara ha för mobilen plus har sambons dator bluetooth i sig

Skickat från min D6503 via Tapatalk
Den där har ju bluetooth. Det jag menade var att den jag har som ser likadan ut fast som har en kabel fungerar till min V40 så tänkte jag skulle tipsa om den där. Men du gör som du vill
av MickeM
#1188568
ELM327, och även handhållna OBDläsare som ej är märkesanpassade klarar ENDAST vissa felkoder i motorstyrdonet.
Inte alla.

ECC, ABS, SRS och alla andra system klarar dom INTE!

Biltemas Volvoanpassade felkodsläsare klarar att läsa felkoder ur alla moduler mellan 2001 och 2008.
Jag har en sådan själv.

En år 2000 är jag inte 100% säker på att den klarar dock.
Bästa alternativet är VIDA med laptop och WIN7 pro.
av masqu
#1188624
Vida kostar fn multum ju plus Windows 7 så gammalt

Skickat från min D6503 via Tapatalk
av MickeM
#1188677
masqu skrev:Vida kostar fn multum ju plus Windows 7 så gammalt

Skickat från min D6503 via Tapatalk
Svar mja, för du kan få VIDA för tusenlappen, men en laptop krävs ju förvisso också!
En tusing är närapå vad en endaste felkodsläsning ur alla styrdon kostar på verkstad. (1 st!)
Det går med WIN 10 också, men då virituellt.
Men det funkar.

ELM och liknande universal ser ju bara avgasrelaterade felkoder.
Den ser kanske inte ens relevanta felkoder om bilen gör dåligt, om de inte råkar vara utsläppsrelaterade! (Dvs sk E-OBD felkoder. Googla)
Lyser ABS, Airbag, problem med ECC eller annat, så är ju sådana läsare fullständigt värdelösa.
Men de är billiga....

Jag har också en V60 T3 automat med 1,5-li[…]

Volvo EX40 billigast att serva

Enligt artikeln som jag länkar till nedan s&a[…]

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]