Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av masqu
#1188734
Okej som det är nu med bilen så verkar det som ecc har löst sig sj men blir ändå Elm till en början för att kunna köra en att se mycket annat under körning

Skickat från min D6503 via Tapatalk
av tville
#1222327
Hej! Lånar tråden. Har en V40 2.0 -97 där lambdalampan har börjat lysa ibland, märker ingen skillnad i hur motorn går.

Vet nån om de billiga ELM327-läsarna räcker för att läsa ut felkoderna som kan vara relevanta för detta?

MickeM skrev:ELM327, och även handhållna OBDläsare som ej är märkesanpassade klarar ENDAST vissa felkoder i motorstyrdonet.
Inte alla.

ECC, ABS, SRS och alla andra system klarar dom INTE!

Biltemas Volvoanpassade felkodsläsare klarar att läsa felkoder ur alla moduler mellan 2001 och 2008.
Jag har en sådan själv.

En år 2000 är jag inte 100% säker på att den klarar dock.
Bästa alternativet är VIDA med laptop och WIN7 pro.
Användarvisningsbild
av andersbe
#1222341
[quote="tville"]Hej! Lånar tråden. Har en V40 2.0 -97 där lambdalampan har börjat lysa ibland, märker ingen skillnad i hur motorn går.

Vet nån om de billiga ELM327-läsarna räcker för att läsa ut felkoderna som kan vara relevanta för detta?


Kolen är slut i generatorn.
Användarvisningsbild
av andersbe
#1222665
[quote="tville"]Hej! Lånar tråden. Har en V40 2.0 -97 där lambdalampan har börjat lysa ibland, märker ingen skillnad i hur motorn går.

Vet nån om de billiga ELM327-läsarna räcker för att läsa ut felkoderna som kan vara relevanta för detta?


Funkar utmärkt till V40, kolla på Tradera, billigt
av masqu
#1222680
andersbe skrev:
tville skrev:Hej! Lånar tråden. Har en V40 2.0 -97 där lambdalampan har börjat lysa ibland, märker ingen skillnad i hur motorn går.

Vet nån om de billiga ELM327-läsarna räcker för att läsa ut felkoderna som kan vara relevanta för detta?


Funkar utmärkt till V40, kolla på Tradera, billigt
Tror den ska kunna läsa ecu men är inte 100 på det ska sj köpa vida med dice enheten med

Skickat från min D6503 via Tapatalk

Rensat och impregnerat läder stolar och inter[…]

Har en Volvo S80 II årsmodell 2011. Den har […]

C003107 -Hjulhastighetsgivare

Ganska stort. Fram är den inte integterad som[…]

740 generator laddar dålig

Kolla och lossa, smörj in, spänn fast al[…]