Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av benka1
#1185553
Jag bytte bromsrör bak kapa mitt under bilen,och lufta 2 ggr,men abs och antispinn lampan
lyser efter detta,måste man ha motorn i gång eller tändningen på när man luftar ur systemet
tänkte på abs enhetet?
av benka1
#1185781
Har prövat båda tändning på motor igång och luftat höger bak vänster fram,vänster bak o höger fram,men ingen skillnad
och är helt säker jag ej kommit åt sensor kabel el dyligt plocka bort säkring för abs+ relä men lamp jäveln lyser ändock
plus felkod P0135 o 0141 har inget med abs att göra sätter till baka allt och nollar felkoden men lampan lyser ändå,jävla circus!
av benka1
#1185782
benka1 skrev:Har prövat båda tändning på motor igång och luftat höger bak vänster fram,vänster bak o höger fram,men ingen skillnad
och är helt säker jag ej kommit åt sensor kabel el dyligt plocka bort säkring för abs+ relä men lamp jäveln lyser ändock
plus felkod P0135 o 0141 har inget med abs att göra sätter till baka allt och nollar felkoden men lampan lyser ändå,jävla circus!
vet att bilen ej år igenom med abs lampan tänd det sa dom på mekonomen ,kan man ta bort lampan istället eller ser opus det också?
av benka1
#1186299
Besikta bilen i dag och enda felet var Abs lampan som lyser(gick ej i genom) så nu får jag ta tag i detta ska mäta upp sensorn båda sidor bak
hoppas hittar felet,tectyla hela bak delen möjligt kommit något shit...
av benka1
#1186934
Problem löst..Det satt en plast kåpa under bensin filtret o pumpen va tvungen ta bort den för att byta broms rören
och det var ganska rostigt så jag slipa bort det värsta o spray zink spray+tectyla rejält så det kom säkert en del i kontakten till
abs-givaren,plocka ner kontakten o spray wd40 koppla tillbaka o starta motorn och abs lampan slockna,klart!!

Har inget vinande ljud i min V60 T8 2022 eller i f[…]

Foliera mittkonsolen V60

hehe ja så är det, pengarna rinner iv&a[…]

Testade bakluckan på min -99'an med biltemas[…]

Hylsan i vinkel vx

Hm låter som man måste plocka ner l&a[…]