Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bohauo
#1184827
Hejsan.

Jag sen jag köpte min Volvo bytt den motordrivan anntennen 2 gånger och nu behöver jag byta den igen.
Vet någon om där finns en icke motordriven, helt vanlig antenn till S40 modellerna?
Jag kan då inte inte hitta någon som är till S40, hittar många till V40, men de är takmonterade och tror inte att dessa kommer att passa där S40 har sin antenn (vid bakre hjulhusen).

Tack på förhand.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1184843
Men om du ska ha en icke motordriven är det väl bara att låta den vara uppe?

Bytte min en gång och smörjde den andra en gång i månaden, höll fint.
av Bohauo
#1184847
Hygglo skrev:Biltema bla. har många olika modeller någon av dessa borde passa.
Inte i ett hål för en motordriven antenn. Jag kollade förra gången jag skulle byta.
Micce1980 skrev:Men om du ska ha en icke motordriven är det väl bara att låta den vara uppe?
Bytte min en gång och smörjde den andra en gång i månaden, höll fint.
Problemet är att den har "skjutit ut sig förlångt" så varje gång jag startat bilen så skjuter ett av rören "av sig" får resterande rör, då hänger och dinglar den övre biten av antennen och jag kan inte sjkuta ner den igen så långt att den inte sjuter ut sig igen pga. några små koppar bitar som agerar "hullingar" när man ska föra ner den igen.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1184851
Koppla ur motorn då :wink: Borde iaf vara det enklaste, tycker jag då
Användarvisningsbild
av Hygglo
#1184995
Meckade isär en antenn till en s70 förr och inuti metallröret satt en vit plastpinne / remsa som är den som sjuter upp metallröret. Den plast grejen var gängad i toppsprötet.
Om du kan skruva ner toppsprötet så kanske den inte skuts ut för långt?
Nytt avgasrör B234F

Behövde inte dom grejerna som var slut p&arin[…]

Jeg opplever at jeg kan se ting når jeg rygg[…]

Hej Har en v70 från 2001 och har fått[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det?