Moderator: Moderatorer
Rådlös skrev:Det behöver inte betyda med självklarhet att motorn skulle gå sämre. Det beror ju mycket på var den eventuella vattenläckan finns någonstans? Och sedan kan man läsa det här, bara för nöjes skull:Har du Turbo?
https://www.msn.com/sv-se/motor/biltest ... ar-BBwloAE
Nu är det kanske inte rakt överförbart till din motor, men kan vara intressant som allmän information.
Du kan ju börja med att noga kontrollera volymen på kylarvattnet.
andersbe skrev:Jo det har jag 2.0t är det glömde skriva detRådlös skrev:Det behöver inte betyda med självklarhet att motorn skulle gå sämre. Det beror ju mycket på var den eventuella vattenläckan finns någonstans? Och sedan kan man läsa det här, bara för nöjes skull:Har du Turbo?
https://www.msn.com/sv-se/motor/biltest ... ar-BBwloAE
Nu är det kanske inte rakt överförbart till din motor, men kan vara intressant som allmän information.
Du kan ju börja med att noga kontrollera volymen på kylarvattnet.
Rådlös skrev:Det behöver inte betyda med självklarhet att motorn skulle gå sämre. Det beror ju mycket på var den eventuella vattenläckan finns någonstans? Och sedan kan man läsa det här, bara för nöjes skull:Sjunker inte nåt va jag har sett
https://www.msn.com/sv-se/motor/biltest ... ar-BBwloAE
Nu är det kanske inte rakt överförbart till din motor, men kan vara intressant som allmän information.
Du kan ju börja med att noga kontrollera volymen på kylarvattnet.
Rådlös skrev:Då kanske det bara är kondensvatten? Vi har ju haft en kall och fuktig vår och det har genererat kondens.Det är helt olika hur jag kör ibland blir det hårt på lägre växlar så man andvänder växlat och ibland lungt det kommer fast jag kört långt
Hurdant körmönster har du? Om du bara kör korta och många små bilturer, kan ju bero på väg till jobbet etc. etc. så kan du motverka vatten på fel ställe genom att köra en riktig långtur så att motorn och avgasrör blir ordentligt genomvarmt. Då kan mycket vatten dunsta bort. Kör 5 - 10 mil eller så.
masqu skrev:Jag hade kollat Turbon, glapp samt även oljereturen, oljefällan = övertryck i motor.Rådlös skrev:Då kanske det bara är kondensvatten? Vi har ju haft en kall och fuktig vår och det har genererat kondens.Det är helt olika hur jag kör ibland blir det hårt på lägre växlar så man andvänder växlat och ibland lungt det kommer fast jag kört långt
Hurdant körmönster har du? Om du bara kör korta och många små bilturer, kan ju bero på väg till jobbet etc. etc. så kan du motverka vatten på fel ställe genom att köra en riktig långtur så att motorn och avgasrör blir ordentligt genomvarmt. Då kan mycket vatten dunsta bort. Kör 5 - 10 mil eller så.
V70N 2004 2,4 140hk. Nybytt kamaxelgivare, bilen g[…]