- fre 30 jun 2017, 15:12
#1182452
Har precis bytt VVT-drevet på insugskammen enligt konstens alla regler. Bilen gick visserligen bra innan men lät som en diesel på låga varv. 1.6'an är iofs ingen överljudsfarkost men så slö som min blev efter drevbyte är inte ok, går sämre nu än innan. Den sätter också en P0340 camshaft position sensor så fort varvtalet stiger över ca 2500 rpm. Har testat att släcka den och sedan försiktigt varva upp, samma sak hela tiden, vid ca 2500 rpm så tänder den P0340. Har även läst av kamvinkel och den ligger på ca 15 grader under 2500 rpm, därefter ställer den sej på 0 grader och tänder P0340.
Jag gissar att VVT'n slår ifrån vid 2500 rpm. På sätt och vis känns det som allt funkar som det ska bortsett från slöheten.
Någon som är insatt i VVT-funktion och hur den hänger ihop med kamlägesgivaren?
Eller andra idéer?
//Thomas
Jag gissar att VVT'n slår ifrån vid 2500 rpm. På sätt och vis känns det som allt funkar som det ska bortsett från slöheten.
Någon som är insatt i VVT-funktion och hur den hänger ihop med kamlägesgivaren?
Eller andra idéer?
//Thomas