- ons 10 maj 2017, 12:17
#1171775
Hej.
Kör en V40 -00, och jag har fått problem med både bromsen och kopplingen.
Det började för en månad sedan med att bromsen började ta längre och längre ner tills varningslampan tändes, då fyllde jag på bromsolja och problemet försvann.
Och så igår började bromspedalen göra likadant, inga problem, lite olja och allt är bra. Men icke så, nivån låg redan på Max och så i morse när jag skulle köra till jobb så skönk kopplingspedalen i botten utan att "trampa ur". Kunde inte köra till jobbet utan blev upphämtad.
Jag har under dagen varit ute och kört lite lätt, genom att pumpa kopplingen fick jag upp trycket tillräckligt för att kunna starta i växel och byta växel både upp och ner även om nerväxlingen är något svårare än att växla upp.
Är koppling och bromsarna ett hydrauliskt system, sitter på samma säkring eller på något annat sätt förbundna? Någon som har någon idé om vad problemet kan vara.
Kanske två olika problem som uppstå samtidigt av en slump?
Mvh
Martin
Kör en V40 -00, och jag har fått problem med både bromsen och kopplingen.
Det började för en månad sedan med att bromsen började ta längre och längre ner tills varningslampan tändes, då fyllde jag på bromsolja och problemet försvann.
Och så igår började bromspedalen göra likadant, inga problem, lite olja och allt är bra. Men icke så, nivån låg redan på Max och så i morse när jag skulle köra till jobb så skönk kopplingspedalen i botten utan att "trampa ur". Kunde inte köra till jobbet utan blev upphämtad.
Jag har under dagen varit ute och kört lite lätt, genom att pumpa kopplingen fick jag upp trycket tillräckligt för att kunna starta i växel och byta växel både upp och ner även om nerväxlingen är något svårare än att växla upp.
Är koppling och bromsarna ett hydrauliskt system, sitter på samma säkring eller på något annat sätt förbundna? Någon som har någon idé om vad problemet kan vara.
Kanske två olika problem som uppstå samtidigt av en slump?
Mvh
Martin
Martin