Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1163056
Hej, För ett tag sedan så skulle jag starta min V40 -99/00 men det gick inte att vrida om till sista läget, så nu är min fråga hur gör jag för att sätta in en knapp som aktiverar startmotorn? Funderade på att lämna in bilen å byta tändningslås men då skulle det kosta ett par tusen lappar samt att jag var tvungen att antingen ha två nycklar en till tändningen å en till dörren. Det känns inte optimalt så då tänkte jag att man kanske kan sätta in en startknapp men hur gör jag?
#1168398
Har löst problemet, började med att skruva lös luftslangar som satt i vägen för att komma åt startmotorn. Kan säga att efter mycket bökande så kom insikten att detta är inte värt det. Så skruvade tillbaka allt igen, stängde huven å satt mig i bilen. Skruvade lös plasten under ratten för att komma åt tändningslåset. Kan bara säga att det enklaste sättet är att ta strömmen där ifrån. Vit kabel+Grön kabel så löser man biffen. Vit är plus gröna signal(?) sen så vrider man bara nyckeln till läge två sen är det bara att hålla in knappen

Yttertemperaturen har stor inverkan hur mång[…]

Bältesvarnare

Det är en 850 från 96.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]