Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo20T99
#1160942
Hej

Min pappa har en Volvo S40 2.0 T -99 som inte ville starta. Kollade över stift och tändkablar. 1 stift var väldigt argat så tog och bytte stift och kablar. Men den ville inte starta ändå, tyckte då att bränslepumpen lät ansträngd vid ett tillfälle när jag slog på nyckeln, vid nästa tillfälle hördes ingenting och den starta inte.
Då bankade jag på br pumpen och då starta den men går inte på alla cyl. Kan det vara så att pumpen inte ger tillräckligt ?? Drar jag av 1 an och 2 an s spridare händer inte så mycket tyvärr kan det vara pumpen som inte ger tillräckligt ?? Tacksam om någon kan hjälpa mig :)
av klacken
#1160957
Tror inte pumpen ger för lite, brukar vara allt eller inget men omöjligt är det inte.En tändspole kanske? Prova byta plats på dom och kolla om det är samma cyl. som inte funkar.
av rudarmy
#1161159
Dax å byta pumpen för den kommer ge sig snart.
Trippelkolla så ni satt tändkablarna rätt, känns som de sitter fel...
Användarvisningsbild
av andersbe
#1161185
Volvo20T99 skrev:Hej

Min pappa har en Volvo S40 2.0 T -99 som inte ville starta. Kollade över stift och tändkablar. 1 stift var väldigt argat så tog och bytte stift och kablar. Men den ville inte starta ändå, tyckte då att bränslepumpen lät ansträngd vid ett tillfälle när jag slog på nyckeln, vid nästa tillfälle hördes ingenting och den starta inte.
Då bankade jag på br pumpen och då starta den men går inte på alla cyl. Kan det vara så att pumpen inte ger tillräckligt ?? Drar jag av 1 an och 2 an s spridare händer inte så mycket tyvärr kan det vara pumpen som inte ger tillräckligt ?? Tacksam om någon kan hjälpa mig :)


Här är en billig pump, endast 7000mil. :-O)
Länk
http://www.tradera.com/item/343536/2784 ... vo-b4204t-
:-)-)
av Volvo20T99
#1162536
Har testat att flytta spolarna men d händer inget mer. Den går inte på alla och ändrar knappt sig om jag lyfter 1 ans och 2 ans tändkabel eller drar kontakterna till insprutarna.
Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]

Hej Har mycket dåliga torkarblad till str&a[…]

Elschema 740

Vad menar du med "måste dras om". […]

Vi som beställt nya XC60

På väg till handlaren! XC60 Recharge[…]