Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Toppa
#1152748
Jag letar efter spolarpumpar till min V40. Men på varenda sida jag kollar på så är dom antingen slut eller finns inte alls. "Passar inte till din bil" är väl det vanligaste svaret efter att man knappat in regnumret.

Har suttit i evigheter och letat, nu ger jag upp...


V40 2.0T 2003 om någon undrar.

:roll:
av Toppa
#1163014
Rlind skrev:Polar Parts tycker jag levererar snabbt och bra.

Kanske denna passar?
http://www.polar-parts.de/wiper_equipme ... _941_0.htm
Jaha. Det här gick ju åt helvete.

Fick delarna efter ganska lång leveranstid. Förra helgen skulle jag byta pumpar. Tog bort det gamla och sedan var det dags att ta fram de nya fina pumparna ur kartongen.

Inte en jävla siffra rätt! INGENTING på någon pump stämde. Fel anslutning. Fel konstakstycke. Fel fel fel. Trots att jag i beställningen uppgav alla uppgifter om min bil.

Bara att ge upp och låta skiten stå.

Någon annan som har fått fel från Polar parts?

Och var tusan ska jag handla istället? Ska ha den blå och röda pumpen.
av greenbay
#1167550
Nu när du haft loss allt, sök på artikelnumret på de pumpar du har.
Jag använder Autoteilemann.de har funkat klockrent hittills. Har handlat till V70, V40, V50, Peugeot Expert, Peugeot J5, Suzuki x90 utan att fått fel delar.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1167721
Till en S40 MY00 köpte jag på Biltema, höll i många år iaf om du har möjlighet att svänga förbi där
av Toppa
#1172445
Nu har jag handlat pumpar på tre olika ställen. Får fortfarande inte rätt pump! Jo, till slut fick jag rätt pump (blå) men den som ska vara röd får jag fortfarande fel. Så nu har jag tre värdelösa pumpar liggande. Och orkar inte returnera till Tyskland.
Användarvisningsbild
av andersbe
#1172596
Toppa skrev:Nu har jag handlat pumpar på tre olika ställen. Får fortfarande inte rätt pump! Jo, till slut fick jag rätt pump (blå) men den som ska vara röd får jag fortfarande fel. Så nu har jag tre värdelösa pumpar liggande. Och orkar inte returnera till Tyskland.
Föreslog Tradera samt Returbilen, prova? :wink:
Felkodsläsare vida

Hej! Ķort fråga till er. Jag har 2st s60 fr&[…]

@fjohan82 , Har samma märke, en 5-25 och en […]

Service

Tjena! Precis köpt en v60 och åker tr[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

som ovan, jag hade inte varit nöjd överh[…]