Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av gladbil
#1152032
Hände en rätt så otäck sak häromdagen när jag körde till jobbet. Helt plötsligt började det bolma grå rök ur vänster luftventil och efter någon minut slog det ut eldslågor ur ljusvredet. Fattade direkt att det var ljusvredet som brunnit igen då jag bytt det för 1 år sedan då det smälte. Nu till min fråga. Har nu tagit bort ljusvredet helt och precis som i en annan tråd har jag byglat 56 med 31 och det flyter nästan igenom 8 ampere så man förstår att minsta lilla glapp kan orsaka brand och smält plast. Nu funkar allt utom baklysen och instrument belysning som enligt kopplingsschemat i föregående tråd är nr 58 som är bakljusen och instrumentbelysning men var hittar jag den och är det + eller jord den behöver? När jag byglat har jag först tvinnat ihop och sedan lödde jag med en gasolpenna och sist två lager med krympslang.

Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
av andersbe
#1152103
En fråga: har du kopplat in någon extra utrustning så som extraljus, sterio, starkare lampor 100W eller dyligt om så är fallet bör du titta på detta, överbelasning i systemet.
2 gånger talar för detta, överbelastning??

Man kan ju ladda batterierna när man k&ou[…]

Är det inte bara en sprucken slang? Ta bort b[…]

Den ser ganska enkel ut vad gäller att komma […]

Någon temperaturskillnad när den inte v[…]