Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1146419
Detta e ett standard problem verkar det som. Jag har haft det sen jag köpte bilen och ska nu sälja den och bulle fixa detta innan.

Gäller en s40 01 2,0t
Ställer man fläkten på tex läge 2. Så går den på låga varv. Skulle jag trycka ner kopplingen, ibland höjs fläkten när jag drar i kopplingen. gasa eller kör jag iväg och då går fläkten upp på full effekt mitt i allt blir det tyst sen fullt igen. Lika dan om man står på tomgång. Den pendlar precis som den vill.

Inga felkoden på detta.
Bytt transistorn under handskfacket. Läste det kunde bero på detta. Men hjälpte ej. Glapp i instrument panel tror jag knappt. Då det ändrar sig ändå om ingen rör något och bilen står på tomgång.
Senast redigerad av 1 Jonas_latt, redigerad totalt 0 gånger.
#1146650
Jonas_latt skrev:Detta e ett standard problem verkar det som. Jag har haft det sen jag köpte bilen och ska nu sälja den och bulle fixa detta innan.

Gäller en s40 01 2,0t
Ställer man fläkten på tex läge 2. Så går den på låga varv. Skulle jag trycka ner kopplingen, ibland höjs fläkten när jag drar i kopplingen. gasa eller kör jag iväg och då går fläkten upp på full effekt mitt i allt blir det tyst sen fullt igen. Lika dan om man står på tomgång. Den pendlar precis som den vill.

Inga felkoden på detta.
Bytt "relät" under handskfacket. Läste det kunde bero på detta. Men hjälpte ej. Glapp i instrument panel tror jag knappt. Då det ändrar sig ändå om ingen rör något och bilen står på tomgång.
Länk:

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 8&t=132123
#1147460
Jonas_latt skrev:
michberg skrev:Byt transistorn som ligger mellan fläkt och kupefilter, fastskruvad med två skruvar.
Jag har bytt detta både till ett nytt och ett begagnad.

Har du AC kan det vara ett fel där!
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]