Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tobbe_s40
#73924
Hej jag har en s40 2,0t 01a som motorlampan började lysa på en dag,
jag lämnade in den te volvo dom fick fram en felkod= ECM-25 Adaptivlambda reglering mager. intermittent fel. är det någe jag ska byta lr dom på volvo sa att det inte va någe så dom sälckte lampan sen efter en dag lös lampan igen vad kan det vara för fel?? någon som har någon idè?? mvh/ Tobias
Senast redigerad av 1 Tobbe_s40, redigerad totalt 0 gånger.
av rubbe
#73931
Min motorlampa började oxå lysa på min v40 T4 `01 för ett tag sedan. Åkte som dig in på volvo och bad dem släcka den. Den visade låg signal (intermitent fel)till luftmängdmätaren, samt att den kunde dra/tappa luft vid något av turbo/insug rör. Ja fick anvisning av en hygglig mekaniker att gå över alla slangklämmor/ efterdra dem lite om så behövs vilket jag gjorde på någon. Kolla upp om man kunde se någon skada/spricka på någon slang vilket ja inte hittade på min. Min lampa har inte tänds sedan dess och det är 3månader sedan. Signalen till luftmängdmätaren kunde vara dålig gjordpunkt, kollade även upp det men den såg bra ut så den har jag inte gjort något åt. Kan vara värt o kolla upp dessa saker för dig kanske??

Lycka till Rubbe
av christer.d
#73958
helt sant
har varit i dag till verkstad eftersom motorlampan lyser
fel kod , var luft massa mätaren. den styr tydligen hur mycket bränsle den ska ha vid olika varvtal.
detta gick på min garanti som går ut på måndag

En fråga till, eftersom flera av er har n&au[…]

Nu ska vi se om jag har huvudet med mig den hä[…]

Service Renault Scenic 2003

Det låter som ett rätt kul projekt att[…]

Försök nummer 1 avklarat. Gick inte som[…]