Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mt
#73102
Hej. Jag kör en S40 -96, och upptäckte idag att vatten har samlats vid reservdäcket, alltså under plastmattan i bagageutrymmet. Jag tyckte det var väldigt konstigt, nån som har en aning om vad det kan vara för fel?? Var det kommer in?

Tack på förhand!
Användarvisningsbild
av lilleman
#73175
hej jag har varit ute för detta på en v40 och där läckte det in vid vänster baklampa mvh/roger :)
av mt
#73194
tack för snabbt svar. Har varit i kontakt med en verkstad också som trodde att det var en baklampa som läckte in, dom sa att jag skulle täta båda ordentligt. Hoppas att det var ett så pass lätt fel.
av sillen
#73324
Det kan vara gummi listen som sitter runt bagageöppningen! Jag hade det problemet med min V40. Hade inget lim på hälften av listen!
Om det är det som är problemet så är det bara till att ta av listen och limma på den igen!
Det tar 20 min + 1 h torktid!!
av mt
#73344
Tack för ännu ett svar, jo det stämmer nog min list saknar också lim. Ska limma den idag, tätade bakljusen igår. Jag får se om det bli bättre.
Tack än en gång för svaren.
av mt
#74701
jag har nu limmat listen, men vatten tar sig fortfarande in. Kan man på nåt sätt lokalisera vart det är som vattnet tar sig in?? Nån som har ett förslag på hur man gör detta??
Användarvisningsbild
av lilleman
#74718
hej plocka bort inredningen i bagagen och kryp in i bagagen och ta med en lampa och be någon spola vatten på bilen så kanske du kan se var det kommer in. och se till så den som spolar vatten inte glömmer släppa ut dig :wink: :wink: mvh/roger
av vanten
#75358
Jag hade samma problem på min v40-99. Jag skruvade loss baklyktorna, där sitter det en svart skumgummilist mellan lyktan och plåten. Så jag sprutade på silikon på båda sidor av listen och efter det läcker det inte in nåt mer vatten.
Användarvisningsbild
av Nordin
#75938
Ja har detsamma på min s40.. För mig var det antennen som läkte. Satte di en ny packing så funkadet prriiima skinka.
Bakfjädrar.

Det där hade inte jag stressat upp mig ö[…]

Odb/felkådsläsare...

iCarsoft CR Max skall det stå...

Jag kollade lyktorna bak och de såg bra ut a[…]

D4 balansaxlar

Bra fråga, säkert någon hä[…]