Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av NorskV40
#72862
Når er det nødvendig å ta rostskyddsbehandling (understellsbehandling på norsk) på min '03 V40?

I instruksjonsboken står det at den skal behandles etter 8 :!: år, med påfølgende etterbehandling hvert 3. år etter det.

Jeg er fra Norges vestkyst, og kjører veldig mye på saltede veier om vinteren. Jeg har lest i div tester at V40 ikke er så godt rustbeskyttet i utgangspunktet, vil dere anbefale en behandling før 8år, og i tilfelle hva slags?
Användarvisningsbild
av MartinS
#73489
Nu är det dags....

/Martin
Användarvisningsbild
av NorskV40
#73521
Takker for svar!

Bør jeg ta en fullstendig behandling med påføring av rustbeskyttelse inni dører og kanaler også, eller bør jeg kun ta understellet?

Hva vil skje med rustgarantien ved disse to alternativene?
Användarvisningsbild
av MartinS
#73526
Jag tycker du skall åka till ett välrenomerat rostskyddscenter och fråga vad dom tycker du bör göra med just din bil.

Jag vet inte hur rostskyddsgarantin påverkas.

/MArtin
Användarvisningsbild
av NorskV40
#73531
Har snakket med to stykker allerede som forhandler hennholdsvis Tectyl og Dinitrol, men synes svaret fra dem bar mer preg av ønsket om å selge en fullstendig behandling fremfor en faglig vurdering.

Begge disse er småfirmaer, og det er styggt å si det men jeg er som sagt ikke sikker på at deres anbefalinger er den beste.

Jeg kan sikkert ringe til en større aktør, men siden jeg bor så langt unna så er jeg ikke sikker på om de vil vurdere meg som en mulig kunde....
av Askel
#74870
jag gjorde min behandling på Svensk Bilvård. Vet inte om det finns nåt liknande i norge (eller om du bor nära sverige) men jag har för mej att deras rostskyddsbehandling är klassad som en av världens bästa. Kostade 7500 (tror jag) med komplett behandling. Då är det inte bara underredet och balkarna utan i stort sett hela bilen. Inuti dörrar, motorhuv, baklucka osv.
Service Renault Scenic 2003

Det låter som ett rätt kul projekt att[…]

Försök nummer 1 avklarat. Gick inte som[…]

Ni som har koll, hur är läget? Så[…]

Öppna bilen

Nähä, testade nyss, och sån tur at[…]