Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 150176
#1046629
Hej jag får inte helljuset att fstna på min v40 -98 Jag vet att det bara ska klicka till och inte fastna som på andra bilar men på min så gör det inte det. Någon som vet vad som kan vara felet? Tack på förhand :)
Användarvisningsbild
av joel80
#1046695
Vad är lysvredet i för läge?
Alltså ratten för att slå på/av halvljuset.
Användarvisningsbild
av joel80
#1046717
Ok... Annars skulle ju det vara nästan för enkelt. ;)
av SuperSverker
#1046727
Var det kallt ute?
Skedde det bara en gång eller har det varit så ett tag?

På min 2.0T så fastnar den ibland inte när det är kallt ute, men brukar lösa sig med att helt enkelt motionera den...verkar som om min bil inte körts på ett ganska bra tag för har mycket sånt =)

*Edit*

F.ö första inlägget på forumet =)
Användarvisningsbild
av joel80
#1046794
Välkommen SuperSverker. :)
Användarvisningsbild
av andersbe
#1047508
150176 skrev:Hej jag får inte helljuset att fstna på min v40 -98 Jag vet att det bara ska klicka till och inte fastna som på andra bilar men på min så gör det inte det. Någon som vet vad som kan vara felet? Tack på förhand :)
Sliten plast mekanism, låsning, skroten nästa, alternativ 5:56!
av juste
#1047841
Men, det är väl inte själva spaken som skall "fastna". I det högra läget på ljusomkopplaren kan hel/halvljusreläet få självhållning och stanna kvar i heljlusläge. I det vänstra läget på ljusomkopplaren har jag bara "ljustuta" när jag drar i spaken. Kanske är olika i olika årsmodeller, men så funkar min.

Byter termostat - säljer bilen - köparen[…]

Kul att se att den är igång igen, om […]

Felmonterade däck

Ditt sätt att mäta säger inte s&a[…]

Att ladda från motorn lönar sig inte, f[…]