Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1152825
benka1 skrev:Ingången till btr förser railen med bensin o undersidan är det vauccum från insugs röret pröva o ta lös slangen nere vid insuget
för att kolla membramet i den enkelt jobb!
Kommer det en uns av soppa där så är membranet trasigt o då tappa railen trycket till spridarna.
Sitter en backventil i pumpen o enda uppgiften den har är att trycket bibehålles då motorn ej går!
Jag har ett liknande problem....
Jag får upp trycket till ca: 3bar, men jag får inte ut någon soppa i railen.
Jag mäter med en adapter som jag använt då jag felsöker på dieslar (entreprenadmaskiner)och mäter då vid skarven på toppen.
Jag har bytt BTR och filter (som för övrigt var fyllt med en svart soppa) :shock:
Jag undrar var returen sitter, för röret som går från gaveln på railen är ju pluggat (vilket jag upptäckte så sent som i dag) :oops:
Om någon kan hjälpa mig är jag djupt tacksam och kan lova ut massor av hjälp om det gäller entreprenadmaskiner, traktorer, båtar, flygmaskiner, kabeltv, avlopp och nästan vad som helst utom bilar :oops: :mrgreen:
#1152869
perbagarn skrev:
benka1 skrev:Ingången till btr förser railen med bensin o undersidan är det vauccum från insugs röret pröva o ta lös slangen nere vid insuget
för att kolla membramet i den enkelt jobb!
Kommer det en uns av soppa där så är membranet trasigt o då tappa railen trycket till spridarna.
Sitter en backventil i pumpen o enda uppgiften den har är att trycket bibehålles då motorn ej går!
Jag har ett liknande problem....
Jag får upp trycket till ca: 3bar, men jag får inte ut någon soppa i railen.
Jag mäter med en adapter som jag använt då jag felsöker på dieslar (entreprenadmaskiner)och mäter då vid skarven på toppen.
Jag har bytt BTR och filter (som för övrigt var fyllt med en svart soppa) :shock:
Jag undrar var returen sitter, för röret som går från gaveln på railen är ju pluggat (vilket jag upptäckte så sent som i dag) :oops:
Om någon kan hjälpa mig är jag djupt tacksam och kan lova ut massor av hjälp om det gäller entreprenadmaskiner, traktorer, båtar, flygmaskiner, kabeltv, avlopp och nästan vad som helst utom bilar :oops: :mrgreen:
(Svart i filtret är avlagringar från impeler, bensinpump)
Du får kolla steg för steg med att lossa dom olika anslutningarna, exp. nr 8, 1a, 4
Får du ut soppa där då har du problem med insprutar singnaler, borde uppkomma med felkodsläsning, om ingen soppa så lossa ingående
snabbkoppling till regulator(10), får du tryck där(över3.5bar(5)) så är prob. hos tryckregulatorn! :-)-)
(OBS: Stränglingen förbjudet att röka eller ladda batteri vid denna test!!!!)
Schema
fuel_pressure_regulator.jpg
Schema Tryckreg
fuel_pressure_regulator.jpg (148.41 KiB) Visad 497 gånger
#1152924
Ahhh Problemet med detta är att min BTR sitter vid pos 4, den har vacumslang i botten, anslutning till rail på sidan och en anslutning i toppen som går till ett rör som har en skarv med snabbkoppling som går vidare till filtrets ut-sida,
Där får jag tryck ända upp till BTR.
I gaveln på railen där det på din bild sitter en BTR har jag bara ett rör som är pluggat med en gummihatt eller liknande vid den skarv jag tidigare nämnt. :shock: (trots att jag vacumsätter BTR får jag inte ut någon soppa) :(
#1152930
perbagarn skrev:Ahhh Problemet med detta är att min BTR sitter vid pos 4, den har vacumslang i botten, anslutning till rail på sidan och en anslutning i toppen som går till ett rör som har en skarv med snabbkoppling som går vidare till filtrets ut-sida,
Där får jag tryck ända upp till BTR.
I gaveln på railen där det på din bild sitter en BTR har jag bara ett rör som är pluggat med en gummihatt eller liknande vid den skarv jag tidigare nämnt. :shock: (trots att jag vacumsätter BTR får jag inte ut någon soppa) :(
Lossa BTR:en och prova med tryckluft, ventilen kan kärva!!
Vindrutetorkarmotor

Jag har vdb länken förut, men här &[…]

Är styrenheterna för ABL utbytbara mella[…]

Bakfjädrar.

Bil och modell: V70 2.5FT 2009 Nivomat. Jag upp[…]

Vi som beställt nya XC60

Skit också :-)